Milyen szempontokat érdemes szem előtt tartani a domainnév kiválasztásakor? Milyen a jó domain név?
- Fontos, hogy könnyen megjegyezhető legyen. Ezért legyen rövid.
- Választhatunk kulcsszót tartalmazó vagy a márkaépítést segítő, brand domaint is. A kulcsszavas domaineknek a jelentősége néhány évvel ezelőtt még nagyobb volt, mint ma. A márkaépítést segítő, a cég vagy a termék nevének a megjegyzését megkönnyítő domainek fontossága egyre nagyobb. Érdemes márkát építenünk, és brand jellegű domaint választanunk. De ha nem elsődleges fontosságú a céges vagy a termékmárka építés, akkor a cégnévvel vagy a termékmárkával szemben továbbra is érdemes a releváns kulcsszót tartalmazó domain nevet választani. Annak ellenére, hogy csökken a jelentősége a kulcsszavas domaineknek, továbbra is érdemes ezeket használni, mert segíti a megtalálhatóságunkat.
- Kifejezetten előnyös a domainben a megcélzott kulcsszóval való pontos egyezőség. Ezt természetesen csak akkor tudjuk választani, ha szabad még.
- Jó megoldás az is, ha a kulcsszó végére valamilyen ragot vagy toldalékot teszünk. Minél kevesebb betűt, annál jobb.
- Nálunk a .hu végződés használata a legelterjedtebb. De ha az már foglalt, akkor helyette más kiterjesztést is választhatunk.
- Ha a ragozás, toldalékolás vagy egyéb kiterjesztés választása nem járható, akkor az is előnyös lehet, ha a kulcsszó elé egy népszerű jelzőt teszünk. A választott jelző legyen összhangban marketing üzenetünkkel, ajánlatunkkal.
- Írjuk egybe a domaint! A kötőjelet hallás után nem lehet egyértelműen megérteni.
- Ugyanígy félreértésre és elgépelésre ad lehetőséget a számok használata a domainben.
- Érdemes elkerülni a másképp írjuk, másképp mondjuk kifejezéseket is.
- Az ékezetes domainek használata nehézkes, és nem is terjedt el.
Tudtam segíteni céges domain neve kiválasztásában?
Vagy további kérdése van?
Tegye fel!
Szunai Péter
kattintási tanácsadó
Nagyon tetszett az írásod és csak annyival egészíteném ki, hogy a brand domainnévről írtál. Azonban van egy másik típusú domain név a keresőbarát domain, aminél sokkal fontosabb, hogy kulcsszavat tartalmazzon, mint a könnyű megjegyezhetőség vagy a kötőjel.
Valóban a brand domainről írtam elsősorban, és a kulcsszót tartalmazó keresőbarát domaint csak megemlítettem 🙂