PostHeaderIcon Tudja ki céges weboldala célcsoportja?

Céges honlapjának jobbnak kell lenni, mint 3 évvel ezelőtt.

A vevők körültekintőbben vásárolnak

Ma már jobban átgondoljuk vásárlásainkat, mint 2008 előtt.

  • A hitelválság sokunkat rádöbbentett arra, hogy a hiteleket bizony nem lehet felelőtlenül felvenni. A kölcsönpénzt kamatostól kell visszafizetni, és ha kamatláb megemelkedik, vagy az árfolyam romlik, akkor bizony írtóra megterhelő tud lenni.
  • Emiatt sokan visszafogjuk a költekezésünket.
  • Nemcsak azt nézzük meg, hogy mit vásárolunk, hanem azon is elgondolkodunk, hogy egyáltalán vásároljunk-e? Nem lenne jobb ezt a pénzt inkább megtakarítani?
  • A megtakarítás is egy lehetőség. Különösen ilyen bizonytalan helyzetben, amikor sokkal kevésbé tudhatjuk, hogy mit hoz a holnap. Vajon ugyanannyi jövedelmünk lesz 3 hónap múlva is, mint az elmúlt hónapban?
  • Ha nem vagyunk biztosak a válaszban, akkor bizony óvatosabban költünk.

Amikor a vevők körültekintőbben átgondolják vásárlói döntéseiket, akkor a mindenkinek szóló általános üzenetekkel már nem tudjuk a termékeinket és a szolgáltatásainkat eladni.

  • Mindenkinek mások a szempontjai.
  • Amikor átgondoltabban vásárolunk, akkor ezek a más és más szempontok bizony meg is jelennek a döntéseinkben.
  • Nem költünk könnyelműen. Hirtelen már nem lesz jó, ami eddig még elfogadható volt.
  • Másrészt a mindenkihez szóló üzenetek igazából senkihez sem szólnak. Senkit sem szólítanak meg annyira, hogy hatására mindenképp akarja azt a terméket.

Ha el akarunk adni, akkor bizony nincs mese.

  • Csoportokra kell osztanunk a piacunkon vásárló vevőket, és ezek közül a csoportok közül a számunkra legígéretesebbekre kell koncentrálnunk.
  • Náluk nem elégedhetünk meg a nem is olyan rossz második és harmadik helyekkel. A legjobbaknak kell lennünk, mert csak az elsőtől fognak vásárolni. Ha vásárolnak egyáltalán.
  • Ahhoz, hogy náluk a legjobbak lehessünk, bizony másokról le kell mondanunk.
  • Szegmentálnunk kell a piacunkat, és pozicionálnunk kell a termékeinket, szolgáltatásainkat.

A célcsoportjának szól a weboldala?

Célcsoport választásunkat kommunikálnunk kell a weboldalunkon is:

  • Kiket akar elérni a weblap?
  • Kik tartoznak a weboldal célcsoportjába?
  • Meg tudjuk őket sikeresen szólítani?
  • Hogyan?
  • Honlapunk szín és formavilága vonzza a célcsoportunkba tartozók tekintetét?
  • Üzenetünk a célcsoportunknak szól?
  • Ahhoz, hogy erre az utóbbi két kérdésre válaszolni tudjunk, tudnunk kell, hogy ki a célcsoportunk.

Tudjuk, hogy kit szeretnénk megszólítani a honlapunkon?
Tudjuk, hogy ki a vevőnk?

  1. ? Vagy inkább férfi? Vagy talán a gyerekek?
  2. A szinglik? Vagy éppen a fiatal párok?
  3. Vagy az idősebbek? A gyerekes családok? Vagy a házaspárok a már kirepült gyerekekkel?
    1. Hány éves a célcsoportunkba tartozó?
    2. Mi a végzettsége? Mi a foglalkozása? (Jellemző ez a célcsoportunk tagjaira?)
    3. Mennyi a jövedelme?
    4. Hol él?
    5. Hogyan él? Milyen életet él? (Milyen az életstílusa? Vannak hobbijai? Fontos ez neki? Csak a mának él? Vagy éppenhogy nem?)
  4. Mi a fontos számára?
    1. Mi érdekli? Mik a céljai? Mire törekszik?
    2. Hajlandó a céljaiért keményen dolgozni? Vagy inkább csak fellángolásai vannak?
    3. Mire vágyik? Mik okoznak örömöt neki?
    4. Nyitott az újdonságokra?
  5. Milyen problémái vannak?
    1. Milyen problémáját oldja meg a termékünk?
    2. Vagy inkább egy lehetőséget nyit meg számára?
    3. Mennyire fontos neki a problémája megoldása?
    4. Mennyire fontos a lehetőség?
  6. Milyen szavakat és kifejezéseket használ, amikor a problémáiról, vágyairól beszél?
    1. Felcsillan a szeme, amikor ezekről beszél vagy hall? Mitől csillan fel?
    2. Visszaköszönnek ezek a szavak és kifejezések a honlapunkon?
    3. Használjuk ezeket a kifejezéseket, szófordulatokat a kommunikációnkban?
    4. Erre épül az üzenetünk?
  7. Mi idegesíti, mi zavarja a legjobban a piacunkon? Mi nem tetszik neki abból, ahogy meg akarják oldani a problémáját, ahogy el akarnak adni neki? Mi az, amit szeretne, ha megváltozna?
    1. Tudunk ebben neki segíteni a termékünkkel?
    2. Keresés nélkül, azonnal megtalálja ezt a honlapunkon?

A honlapunkra ránézve azonnal látja, hogy ez a weboldal neki szól?

Vagy mindenkinek el akarja adni a termékét?

  1. Mindenkit el szeretne érni a weboldalával?
    1. Ekkor előfordulhat, hogy senkit se fog elérni végül?
  2. Mindenkihez szól a honlapja?
    1. Előfordulhat, hogy senki sem hallja meg?
  3. Vajon a vásárlók mindenféle típusa megjelenik az üzletében?
  4. Vásárol is?
  5. Vagy inkább tényleg jobb lenne koncentrálni a vevők egyes típusaira?

Mit gondol?

  • Jól ismeri a célcsoportját?
  • Az erősségeire építve választott célcsoportot?
  • Eredményesen kommunikál velük a weboldalán?
  • Vagy bizony van még javítani való?

Tudtam segíteni célcsoportja jobb meghatározásában és megismerésében?

Érdeklődőket hozó céges weboldalt kívánok
Szunai Péter
kattintási tanácsadó

Üzenet