Weblapkészítő kiválasztása. A honlapkészítés informatikai munka?

Amikor a honlapja megújítására gondol, akkor biztos szeretné a megfelelő szakemberre bízni a munkát.

  • A weboldal készítő választásakor az informatikusok közül keres egy profit?
  • Vagy másképp kezdi el weboldala megújítójának a kiválasztását?

Közhely, de attól még igaz: a weboldal készítés nem a megrendelő kívánságainak hibamentes programozásából áll. Egy eredményesen működő céges weboldalhoz ma már édeskevés, ha a weblapkészítő profi módon tud programozni, és tetszetős grafikát készít. Tudni kell azt is, hogy mitől döglik a légy az interneten.

A technikai ismereteken túl ismerni kell azt is, hogy hogyan lehet eladni a weben. Ha a weboldal készítője nem ismeri meg az oldal célcsoportját annyira, hogy a megcélzott vevők helyébe képzelve magát meg tudja szólítani őket a belépő oldalakon, akkor máris olyan lefordulási arányt produkálhat a weblap, amit a megrendelő nem fog szívesen kitenni a kirakatba.

Ha a belépő oldal nem tartja a website-on a látogatókat, akkor már felesleges a többi oldallal bíbelődni, mert azok úgyis ismeretlenek maradnak a látogatók előtt.

Ha a weblapkészítéskor ezt a lépcsőfokot sikeresen átléptük, akkor megtettük az első lépést azon az úton, amelyiken végigvezetve a célcsoportunkba tartozó internetezőt a látogatóból érdeklődő vagy vásárló lehet a weboldalunk céljától függően.

A konverziós célunk (Tudja, hogy ez mit is jelent?) eléréséhez a termékeinket töviről-hegyire ismerve olyan vonzó ajánlatot érdemes tennünk már a belépő oldalon, ami felcsigázza annyira az látogatót, hogy néhány percet maradjon még az oldalon.

  • Ha ezt el tudjuk érni, akkor megkaptuk tőle azt az esélyt, hogy meggyőzzük őt arról, hogy érdemes telefonálni vagy e-mailt írni nekünk.
  • El is lehet jönni az üzletünkbe.
  • Vagy, ha úgy van kialakítva az oldal, akkor akár azonnal meg is vásárolhatja a kiválasztott terméket, vagy legalábbis árajánlatot kérhet róla.

Ahhoz azonban, hogy ez a folyamat olyan gyakran játszódjon le, hogy a honlapot készíttető és a honlapkészítő mosolyogva és elégedetten nézzen egymás szemébe, el kell végeznünk 1-2 dolgot, mert az eredmény csak a szótárban előzi meg a munkát. A sikeres weboldalnál biztos, hogy nem lehet kispórolni az aprólékos, körültekintő munkavégzést.

A sikerhez a weboldal céljának ismeretében lépésről-lépésről végig kell gondolni az értékesítés folyamatát, és a weblapon meg kell tervezni az értékesítési útvonalat. Ha körültekintően megterveztük a weblapot, akkor már „csak” annyi a dolgunk, hogy profi módon elkészítsük. Ez azonban csak leírva tűnik ilyen egyszerűnek. Többféle képesség nagy gyakorlatú ismeretére van szükség ahhoz, hogy az elkészülő weblapnál az Analyticsben beállított konverziós mutatószám megfelelő értéket mutasson.

Alaposan ismerni kell a figyelmet felkeltő design megtervezéséhez az egyes színek jelentését, az oldal eredményes működéséhez webergonómiát, a honlapok használhatósági szabályait, a célcsoportba tartozó látogatók figyelmének felkeltéséhez és meggyőzéséhez nagy gyakorlatunknak kell lenni a vevői igények kiszolgálásában. A vevőink ismerete még nem minden. Mindezt még úgy le is kell írnunk, képeken és/vagy videón be is kell mutatnunk, hogy a látogatók tömegesen kedvet kapjanak felkeresni bennünket. A sikerhez otthonosan kell mozognunk a szövegírás rejtelmeiben.

Ha a keresők (pl. a Google) találati rangsorából tömegesen szeretnénk látogatókat szerezni, akkor a látogatottság növelése érdekében jól tesszük, ha a keresőoptimalizálás szempontjait is szem előtt tartjuk a weboldal menüszerkezetének a megtervezésekor és a tartalom megírásakor.

Emellett persze szükség van a programozási ismeretekre is, mert egy weboldal attól lesz igazán eredményes, ha nem sablonmegoldásokat tartalmaz, és előre elkészített modulok gyűjteményeként működik, hanem a termékeink sajátosságait figyelembe véve a célcsoportunk igényeit maximálisan szem előtt tartva egyedileg testre szabjuk a modulokat. Az értékesítés útvonalát szem előtt tartva minden testreszabott alkalmazás és információ akkor kerüljön a látogató elé, amikor neki arra az információszerzése során szüksége van.

Ha így újul meg a weboldalunk, akkor jó esélyünk van arra, hogy a látogatói visszajelzések és az Analytics adatai alapján feltárt gyermekbetegségeket kijavítva elérjük a munka kezdetekor kitűzött céljainkat.

  • A működés közben pedig folyamatos teszteléssel a végtelenségig javíthatjuk a honlap eredményességét.
  • Az elvárt értéket mutató konverziós mutatóval működő weboldalon pedig már érdemes lehet növelni a látogatók számát pl. Google Adwords kampányokkal, e-mail marketinggel vagy akár keresztmarketing együttműködésekkel.

Eddig azonban sok munkán keresztül hosszú út vezet.

  • A célcsoport ismeretében meg kell tervezni a weblapot, és utána
  • lelkiismeretesen végig kell haladni a weboldalkészítés folyamatán.
  • A munkát nem lehet kispórolni a folyamatból, mert az eredmény csak a gondosan elvégzett munka után fog jönni.

Ebből is látszik, hogy weboldalának az elkészítése nem egyemberes munka. Többféle képesség magas szintű ismeretére és nagy gyakorlatára van szükség ahhoz, hogy sikeresen működjön a megújult weboldal.

A sikeres weblap csapatmunkában készül el a weblapkészítő szakembereinek és a megbízónak a lelkiismeretes munkája során. Milyen weblap készítővel dolgozna szívesen honlapja megújításán?

Tudtam segíteni néhány gondolattal a honlapkészítő kiválasztásában?

Szunai Péter
kattintási tanácsadó

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .