Honlap eredményes működtetése
A honlapkészítéssel nem ér véget a munka, sőt ekkor kezdődik csak igazán. A látogatók visszajelzései és a Google Analytics adatai alapján javítanunk kell a weblap hibáit, és az eredményesen működő cégeknél a honlapkészítés a honlap működtetésévé alakul át. Mit is jelent ez a gyakorlatban?
Tesztelés a weboldal elkészítése után
Kérdezzük meg magunktól! Ha a honlapunk elkészült, akkor biztos, hogy a tökéletest alkottuk meg? Biztos, hogy nem, ezért ki kell javítani a hibáit. Teszteljük a honlapunkat. A célcsoportunkba látogatókat kérdezzük meg arról, hogy hogyan tudják használni a weboldalunkat.
- Könnyen megtalálják az oldalon a keresett információt?
- Egyszerűen áttekinthető a weboldalunk felépítése?
- A látogató egy-egy általunk megadott bármilyen információt könnyen megtalál rajta?
- Egyből oda kattint, ahol az információ van, vagy tehetetlenül próbálkozik?
- Van keresés az oldalon? Ha nincs más ötlete, akkor ezzel minden információt azonnal megtalál a weboldalon?
- A keresés jól látható helyen van? Könnyen használható? Egyértelmű megoldásokat ad?
- Ha nem tud pontos megoldást adni egy-egy keresésre, akkor felkínál a keresésünkhöz közel álló alternatívákat?
A konverziós folyamat jól működik?
- Minden oldalnak megvan a szerepe a látogató tájékoztatásában, és meggyőzésében?
- A tesztelést végző az általunk előre meghatározott értékesítési útvonalon kattint végig? Vagy pedig eltér attól?
- Ha eltér, akkor ez olyan mértékű, hogy a weboldalon kialakított folyamataink módosítását is igényli?
- Elképzelhető, hogy át kell dolgoznunk az értékesítés folyamatát, a weboldal koncepcióját?
Ne elégedjünk meg ennyivel. A Google Analytics adatai alapján is nézzük meg a weboldalunkat. A leglátogatottabb oldalaknak milyen a visszafordulási aránya, és mennyi a honlapon eltöltött idő. Ha magas a visszafordulási arány, és alacsony az oldalon átlagosan eltöltött idő, akkor javítsuk az oldalt.
Látogatottság növelése
Ha kijavítottuk az oldal hibáit, akkor mit tervezünk a látogatottság növelésére?
- A számunkra fontos kulcsszavakra Google természetes találati rangsorában hányadik helyen jelenik meg az oldal?
- Hányan keresnek havonta átlagosan ezekre a kulcsszavakra?
- Milyen erős a verseny ezekre a kifejezésekre?
- Mennyire fontos 1-1 kulcsszó számunkra?
- Hogyan fogjuk javítani az oldal pozícióját?
Amíg nem érkeznek érdemleges számú látogatók a természetes találati rangsorból, addig milyen módon szerzünk látogatókat az oldalra?
- Tervezzük pl. Google Adwords kampány indítását? Ha nem tervezzük, akkor is érdemes tesztelés jelleggel, az egyes szavak keresettségének az ellenőrzésére futtatni egy kampányt.
- Az ugyanazon célcsoportnak értékesítő, velünk kiegészítő tevékenységet végző, termékeket forgalmazó más honlapokkal tervezünk együttműködést?
Szeretnénk e-mail címlistát építeni? Ha igen, akkor mivel ösztönözzük a látogatókat a feliratkozásra, az e-mail címük megadására? Mivel ösztönözzük arra, hogy egy olyan e-mail címüket adják meg, amire az érkező e-maileket rendszeresen meg is nézik?
Vagy milyen más ötletünk van a weboldal látogatottságának a növelésére?
Milyen konverziós célt határoztunk meg?
- Milyen havi látogatószámot tervezünk a weboldal elkészülte után 3 hónappal, fél évvel, egy évvel?
- Milyen konverziós aránnyal számolunk?
- A Google Analyticsben mit fogunk beállítani célértékekként?
Ezeket az adatokat célszerű megtervezni már a honlaptervezéskor.
Milyen kérdése van weboldala eredményesebb működtetéséért?