A tartalommarketing éve mit tartogat a fogalmazásgátlót nyelt vállalkozóknak

2013 a tartalommarketing éve lesz a weben, hangoztatja sok szakember. Alighanem igazuk lehet.

  • De miért hangoztatják a tartalommarketing fontosságát, és mit is jelent ez?

2012. április 24-e óta a Google jelentősen megváltoztatta a természetes találati lista rangsorolási szempontjait.

  • A Pingvin algoritmussal az volt a cél, hogy háttérbe szorítsák a látogatók számára értéktelen, spam jellegű weboldalakat, azokat a weblapokat, amelyek természetellenes és értéktelen linkhivatkozásokkal érték el előnyös pozíciójukat.
  • A Pingvinnek volt előzménye is. A Panda algoritmust 2011-ben élesítették. Ezzel az volt a cél, hogy kiszűrjék a rossz minőségű és másolt tartalmakat a weben.

A Google P állatkáinak működése után már nem elég innen-onnan összegyűjteni ilyen-olyan tartalmat a weboldalakra. Egyre inkább rákényszerít bennünket a Google arra, hogy a látogatók számára értékes egyedi tartalmakat írjunk a honlapunkra, és a felhasználói élmény növelésére törekedjünk.

Milyen weboldal tartalom értékes a látogató számára?

  • Ezt viszonylag egyszerűen meghatározhatjuk. Az a tartalom értékes a látogatónak, amelynek tényleges értéke, információtartalma van. Vagy szórakoztat bennünket a tartalom. Ráadásul még legyen egyedi is, máshol meg nem található.
  • Az a tartalom értékes, ami új ismeretet tartalmaz, vagy meglévő ismereteket dolgoz fel, és kapcsol össze újszerűen. Meglévő ismeretekből kiindulva egy új nézőpontot fejt ki, és jár körbe. A meglévő ismeretekből új következtetéseket von le.

Mit jelenthet az értékes tartalom jelentőségének a növekedése, a tartalommarketing a weboldal készítésben és működtetésben? Mit jelenthet ez, amikor a honlapok tartalmának összeállítása is nem egyszer kínkeserves munka?

A vállalkozók többsége nem születik gyakorlott tollforgatóként. Jó esetben a vállalkozásához ért, és a munkájával szeret foglalkozni. A sikeres weboldal készítéséhez a vállalkozónak gyakorlatilag két lehetősége van:

  • A szakmai ismeretére és tapasztalatára támaszkodva nekiáll weboldala tartalmának az elkészítéséhez, és a weboldalán blogolni kezd. Kitartó gyakorlással egyre jobb és jobb lesz a tartalom is az oldalon.
  • Vagy pedig arra koncentrál, amihez igazán ért, és a weblapja tartalmának az elkészítését is rábízza egy ehhez értő szakemberre, szövegíróra.

Ön melyik utat választja honlapja sikeressé tételéhez?

További eredményes munkát, és érdeklődő látogatókat hozó weboldal tartalmat kívánok

Szunai Péter
kattintási tanácsadó

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..