Ajándékon töri a fejét?

Ha a weboldalukkal foglalkozó munkatársát szeretné megajándékozni karácsonyra, és éppen az ajándékon töri a fejét, akkor ne törje tovább.

Weblapjuk eredményesebb használhatóságával kapcsolatban két könyvet is nagy haszonnal forgathat majd.

Steve Krug a Ne törd a fejem! című könyvének a megírásával tört ki az ismeretlenségből. Pedig már a könyv megírása előtt is olyan cégeknek adott tanácsokat weboldaluk fejlesztésében, mint az Apple, az AOL vagy a BarnesandNoble.com.

  • Az Önök honlapjának a fejlesztéséhez is tudna egy-két használhatósági tanácsot adni?

Krug szerint minden honlap célja az, hogy a látogatók minden fontos információt elolvasva, minimális erőfeszítéssel jussanak végig az oldalon. A látogatók egy része azonban már a belépő oldalt sem nézi végig, másik részük pedig az első nehézségnél már el is kattint az honlapról.

  • Mennyivel eredményesebb lenne a weboldalunk, ha akadálymentesen használható lenne.
  • Ha a webdesign megkönnyítené, és elősegítené a tartalom megértését.
  • Ha minden információ, akkor és ott jelenne meg, amikor a látogatónak arra szüksége van.
  • Ha odafigyelnénk a használhatóság és a webergonómia szempontjaira.

Használni tudnák ezeket az ötleteket a weboldaluk fejlesztésénél is?

Leiszter Attila szerkesztésében jelent a Webergonómia Jakob Nielsen írásainak a felhasználásával. Jakob Nielsen nevezetes alakja a webes világnak. Ő a „weblap használhatósági guru”. A web ergonómiájában, a weblapok használhatóságában valószínűleg nincs nála nagyobb tapasztalata senkinek a világon.

  • Tudnának hasznosítani néhányat ennek az embernek a tapasztalataiból?

Weboldaluk egyszerű és könnyen áttekinthető? A legfontosabb látszódik a legjobban az oldalon?

  • Ha nem, akkor ez a könyv nagy segítség lesz.

A Webergonómia a Typotex Kiadótól az elmúlt két évtized jó és rossz webes használhatósági tapasztalatait gyűjti össze, a már korábban megjelent Webdesign című kötet alapján. Megtalálhatók benne már Jacob Nielsen legújabb webes tapasztalatai is.

A könyv érdekessége, hogy Jacob Nielsen gondolatait két fiatal „webergomán″ szakértő, Bőviz László és Rung András megjegyzései pontosítják.

Forgassák nagy haszonnal, bármelyiket is kapja meg a munkatársa ajándékba.

Könnyedén használható céges honlapot kívánok.
Szunai Péter
kattintási tanácsadó

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .