Ha a weboldalukkal foglalkozó munkatársát szeretné megajándékozni karácsonyra, és éppen az ajándékon töri a fejét, akkor ne törje tovább.
Weblapjuk eredményesebb használhatóságával kapcsolatban két könyvet is nagy haszonnal forgathat majd.
Steve Krug a Ne törd a fejem! című könyvének a megírásával tört ki az ismeretlenségből. Pedig már a könyv megírása előtt is olyan cégeknek adott tanácsokat weboldaluk fejlesztésében, mint az Apple, az AOL vagy a BarnesandNoble.com.
- Az Önök honlapjának a fejlesztéséhez is tudna egy-két használhatósági tanácsot adni?
Krug szerint minden honlap célja az, hogy a látogatók minden fontos információt elolvasva, minimális erőfeszítéssel jussanak végig az oldalon. A látogatók egy része azonban már a belépő oldalt sem nézi végig, másik részük pedig az első nehézségnél már el is kattint az honlapról.
- Mennyivel eredményesebb lenne a weboldalunk, ha akadálymentesen használható lenne.
- Ha a webdesign megkönnyítené, és elősegítené a tartalom megértését.
- Ha minden információ, akkor és ott jelenne meg, amikor a látogatónak arra szüksége van.
- Ha odafigyelnénk a használhatóság és a webergonómia szempontjaira.
Használni tudnák ezeket az ötleteket a weboldaluk fejlesztésénél is?
Leiszter Attila szerkesztésében jelent a Webergonómia Jakob Nielsen írásainak a felhasználásával. Jakob Nielsen nevezetes alakja a webes világnak. Ő a „weblap használhatósági guru”. A web ergonómiájában, a weblapok használhatóságában valószínűleg nincs nála nagyobb tapasztalata senkinek a világon.
- Tudnának hasznosítani néhányat ennek az embernek a tapasztalataiból?
Weboldaluk egyszerű és könnyen áttekinthető? A legfontosabb látszódik a legjobban az oldalon?
- Ha nem, akkor ez a könyv nagy segítség lesz.
A Webergonómia a Typotex Kiadótól az elmúlt két évtized jó és rossz webes használhatósági tapasztalatait gyűjti össze, a már korábban megjelent Webdesign című kötet alapján. Megtalálhatók benne már Jacob Nielsen legújabb webes tapasztalatai is.
A könyv érdekessége, hogy Jacob Nielsen gondolatait két fiatal „webergomán″ szakértő, Bőviz László és Rung András megjegyzései pontosítják.
Forgassák nagy haszonnal, bármelyiket is kapja meg a munkatársa ajándékba.
Könnyedén használható céges honlapot kívánok.
Szunai Péter
kattintási tanácsadó