Hogyan hat a válság cége honlapjára?

Weboldalán csökken az átlagosan eltöltött idő?
Jelentősen nőtt a visszafordulások aránya?
Drasztikusan visszaesett a konverzió?
A látogatások száma is visszaesett? Nemcsak az üzletből maradnak el a látogatók, hanem a weboldaláról is?

Ha ezeket tapasztalja, akkor nincs könnyű helyzetben. A gazdasági válság hatása így csapódik le a weboldalán.

Mi történik a gazdaságban?

  • A hitelcsapokat elzárták, és a fogyasztók meglévő hiteleik törlesztő részleteinek súlya alatt nyögnek.
  • Sokan a munkájukat is elveszítették.
  • Akik dolgoznak, azoknak sem nő a jövedelmük. Keményebben kell dolgozniuk azért a havi fizetésért, amelyik éppen elég a számláik fizetésére.
  • Akiknek pedig van szabadon elkölthető jövedelmük, azok is rájöttek arra, hogy érdemes takarékoskodni. Félretesznek az esetlegesen bekövetkező szűkösebb jövőre.

Ma már sokkal jobban megnézzük, hogy mire költjük a pénzünket. Kétszer is meggondoljuk, hogy vásároljunk-e egyáltalán. Ha nincs feltétlen szükségünk valamire, akkor sokszor döntünk úgy, hogy nem vásárolunk. Ilyen néhány évvel ezelőtt még sokkal ritkábban fordult elő. Ma már megfontoljuk, hogy mit vásárolunk, és azt is, hogy mennyiért vásárolunk. Emiatt a céges honlapok eredményessége is visszaesett.

Mit tehet, ha honlapja nem működik eredményesen?

  • Mindenképp célszerű megnézni vállalkozása üzleti modelljét. Szüksége van a vevőknek a termékére? Csak Öntől lehet megvásárolni ezeket a termékeket vagy másoktól is? Versenyképes az, ahogy csinálja? Többet, jobbat tud nyújtani versenytársainál? Ha nem, akkor a szűkülő gazdaságban könnyen megrendelők és vásárlók nélkül maradhat a cége. Ilyenkor érdemes újragondolni vállalkozása üzleti modelljét, és versenyképessé tenni azt.
  • Ha úgy ítéli meg, hogy versenyképes az üzleti modellje, akkor a biztosan pontosan ismeri a célcsoportját. Egy előnyt kínáló ajánlata is biztosan van számukra. Ajánlatát pedig meggyőző bizonyítékok sorával tudja alátámasztani. Hisz ezért versenyképes az, amit csinál. Ekkor érdemes megvizsgálni a webes koncepcióját. Hatásosan jelenik meg mindez a weboldalán? Felkelti a látogatók figyelmét? Az érdeklődőket érvek sorával képes meggyőzni? Könnyen fel tudják venni a kapcsolatot a cégével? Több csatornán is?
  • Ha igen, akkor cége honlapja eredményesen működik, és nincsenek olyan problémái, mint amit a bejegyzés elején felsoroltam.

Ha a weboldal nem eredményes, akkor nemcsak a honlap átalakítására lehet szükség, hanem üzleti modelljének és webes koncepciójának az újragondolására is. Céljai eléréséhez szükséges ez. Ahhoz, hogy a weben sikeresen meg tudja szólítani a célcsoportjába tartozókat.

  • Ilyenkor célszerű részletesen elemezni vállalkozása piaci helyzetét. Érdemes még jobban megismerni a célcsoportjába tartozókat, és termékei minden hasznát és előnyét világosan kell látni. Érdemes arra is időt fordítani, hogy megismerje legfontosabb versenytársait is. Online versenytársai mások lehetnek, mint akikre gondol.
  • Ha részletesen feltárja a piaci helyzetet, megkérdezi a vevőit, és gondolkodik termékei esetleges újabb felhasználási területein, akkor jobb esélye van arra, hogy kidolgozzon egy versenyképesebb üzleti modellt, és egy figyelmet felkeltő és meggyőző üzenettel szólíthatja meg célcsoportja tagjait. Hisz őket és az igényeiket is jobban ismeri már, és a termékeire is más szemmel tekint.

A versenyképes üzleti modell és a webes koncepció kidolgozása után kezdődhet el weboldala megújítása, a honlaptervezés.

  • Ennek során meghatározza a weboldallal kapcsolatos új célokat, a honlap funkcióit, menüpontjait, és a formai megjelenéssel kapcsolatos elvárásait. Ha ezek megvannak, akkor kezdődhet a tartalmak elkészítése, a grafikai tervezés és a programozás.

Az weboldal megújításának alapos előkészítését meg lehet spórolni, csak nem érdemes. Ha sietni akar, és megspórolja a honlaptervezést, akkor biztosan később fog célba érni.

  • Sőt az is előfordulhat, hogy a célba sem ér, mert azt sem tudja, hogy mi a célja, és hol van az a cél.
  • Ezt szeretné?
  • Vagy körültekintően megtervezni azt a weboldalt, amivel jó esélye van elérni kitűzött céljait?

Hogyan teheti versenyképesebbé üzleti modelljét?
Hogyan lehet hatásosabb webes koncepciója?
Hogyan működhet eredményesebben céges weboldala?

Tudtam segíteni néhány gondolattal ebben a bejegyzésben?

Kérdezzen, ha kérdése van honlapja eredményesebb működtetéséről?

További eredményes munkát, és vevőket hozó honlapot kívánok

Szunai Péter
kattintási tanácsadó

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..