A cége gazdag? Figyelemgazdag? Vevői figyelmében gazdag? Dúskál a vevőben? Nem tudja levakarni őket?
Ha nem, akkor próbáljon jobban figyelni a vevőire.
- Válasszon közülük, és figyeljen rájuk jobban!
- Hogyan teheti ezt meg?
Ha mindenki a vevője, akkor könnyen lehet, hogy valójában senki sem. A sok szék közül lehet, hogy a pad alá kerül.
- Válasszon ki 1-2 széket, és ismerje meg úgy ezeket, hogy ezekről a székekről le se tudják vakarni.
- A többi székkel pedig ne is foglalkozzon. Hagyja a csudába azokat, amelyekről nem tud mindent.
A céges honlap nem cége értékesítési helye, hanem vevői információszerzési csatornája.
- Ennek megfelelően alakítsa át.
A termékei reklámozása helyett tájékoztassa a látogatókat a honlapján.
- Mi a fontos a látogatónak?
- Mi hasznos neki?
- Miben és hogyan tud segíteni a látogatónak?
- A figyelmet zavaró reklám helyett vonzza a látogató figyelmét a számára értékes tartalommal.
Győzködés, meggyőzés helyett értse meg a látogatót.
- Sulykolás helyett vonja be őket.
- Ne a magáét hajtsa, hanem kérdezzen a látogatótól!
- Gondolkodtassa el!
Az eladás helyett a kapcsolat kiépítésére törekedjen.
- Termékei tukmálása helyett vevői problémáira ajánljon megoldásokat.
- Terméktulajdonság helyett felhasználói előnyről, élményről beszéljen.
- „Mindenkihez szólok” helyett legyen célzott és arra az egy személyre szabott, aki éppen akkor nézi az oldalát.
Mennyiség helyett minőségre törekedjen.
- Ne minden terméke legyen a weboldalon, hanem inkább csak a legfontosabbak, de azokról minden, a vevő számára hasznos előny szerepeljen.
- Ne a látogatók számának növelésére törekedjen, hanem a konverziót javítsa.
Tudtam segíteni honlapja újragondolásában?
Szunai Péter
kattintási tanácsadó