Az ideális vevő megvásárolja vagy megrendeli a terméket. A weboldalon is ezt teszi. A jelenlegi gazdasági helyzetben ehhez az kell, hogy ismerjük annyira a vevőt, hogy azt ajánlhassuk neki, amire pontosan szüksége van.
Éppen ezért a sikeres vállalkozás a jó vevőjéről szinte mindent tud, és a vevőnek legjobb terméket vagy szolgáltatást tudja ajánlani neki. Annyira jó a vevőnek a termék, hogy nincs is más lehetősége. Saját érdekében vásárol, mert így jár a legjobban. A pénze megtartásának értéke kisebb, mint a termék által nyújtott előnyök. A vevő jól jár a vásárlással, mi pedig az eladással. Tipikus nyer-nyer szituáció.
Hogyan érhetjük el, hogy az ideális vevő lássa a honlapunkat?
- Derítsük ki, hogy mi az, ami a vevő számára értékes, és a versenytársainktól nem kapja meg?
- Mi az, amiben mi mások, többek vagyunk versenytársainknál?
- Mitől lehetünk helyettesíthetetlenek?
Ehhez jól kell ismernünk a vevőnket, mert csak így tudjuk őt a weboldalunkra csábítani, és ott a neki jó terméket ajánlani.
Ki a vevő?
A legfontosabb talán az, hogy elsősorban nők vagy férfiak vásárolnak nálunk? Vagy inkább a gyerekeknek készül a termékünk?
Tudjuk, hogy hány évesek a vevőink? Jellemzően egy adott korosztályba tartoznak? Ha igen, akkor van ennek a korosztálynak sajátos szóhasználata, amit nekünk is érdemes használnunk a kommunikációnkban?
Vagy inkább egy adott foglalkozási körhöz tartoznak a vevőink? Ha igen, akkor jól ismerhetjük a jövedelmüket is.
Ha egy adott földrajzi helyhez kötjük a célcsoportunk meghatározását, akkor ezzel is még pontosabbá rajzolhatjuk a vevőnk profilját. A weben ugyan bárki elérheti a honlapunkat, de a termékünk megvásárlásához szükséges távolság leküzdése már nem biztos, hogy megéri majd a vevőnek. Ha a közvetlen környezetünkre koncentrálunk, akkor eredményesebbek lehetünk.
Hogyan gondolkodnak, hogyan élnek a vevőink? Mi a fontos nekik? Mi érdekli őket? Mivel töltik a szabad idejüket? Vannak valamilyen hobbijuk? A mának élnek, hirtelen döntenek, vagy megfontoltak és hosszú távra terveznek? Újítók vagy inkább megfontoltan haladók?
Érdemes ismernünk a gondjaikat is. Milyen nehézségeik vannak? Ezek megoldása mennyire fontos számukra? Azonnal megoldást akarnak a problémára, vagy elhalaszthatják?
Mivel győzhetjük meg a vevőt?
Hogyan győzhetjük meg a célcsoportunkba tartozó látogatókat? Milyen szavakat használnak, amikor a céljaikról, terveikről vagy éppen a problémáik megoldásáról beszélnek? Ezek a gondolatok hogyan köszönhetnek vissza a weboldalunkon?
Ajánlatunk a vevőink számára legfontosabb előnyökről szólnak, és az ő nyelvükön fogalmaztuk meg?
- Ha igen, akkor jó esélyünk van a meggyőzésükre.
A vevők megismerésére szükségünk van, mert rengeteg eladó versenyez érte. Válogathat az eladók között, és azt is megteheti, hogy senkitől sem vásárol, ha többre becsüli a pénzének az értékét a termék által nyújtott előnyöknél.
Tudtam segíteni a vevő meggyőzésében?
Szunai Péter
kattintási tanácsadó