Melyek a legfontosabb kulcsszavak? Mikor van nagyobb esélye weboldala látogatottságának a növelésére?
- Ha véletlenszerűen beletrafál, és eltalálja a megfelelő kulcsszavakat?
- Vagy ha módszeresen igyekszik felkutatni a cége számára legjobbnak tűnő kulcsszavakat és kulcs kifejezéseket.
Erre a kérdésre nem nehéz válaszolni. Weblapjának a látogatottsága múlhat a megfelelő kulcsszó választáson.
A legjobb kulcsszavak meghatározása
Érdemes megnézni a Google Adwords kulcsszó választó eszközében, hogy hány keresés van általánosan és pontosan havonta a cége számára fontos kulcsszavakra. A kulcsszóválasztó eszközben további kulcsszó ötleteket kaphat. Ezek közül a számunkra hasznosakkal érdemes bővíteni a kiválasztott kulcsszavak körét.
- Ez a kulcsszó kutatás hasznos kiindulási pont lehet a honlap készítésekor. Ilyenkor természetesen nagy bizonytalansági tényezővel rendelkező átlag adatokat kapunk. Ezek a keresettségi értékek nem tartalmazzák a szezonalitást sem, de az elinduláshoz hasznos információt adnak.
Ha már van honlapja és a weblap átalakításához vizsgálja a kulcsszavakat, akkor érdemes tesztjelleggel futtatni néhány hétig, egy hónapig egy Adwords teszt kampányt, amelyből fehéren-feketén látszani fognak a fontos kulcsszavak pontos keresettségi számai. Ezeknek az adatoknak a segítségével már a tényadatokra támaszkodva tudja fejleszteni a weboldalát.
Verseny a kulcsszavakra
A keresettségi adatok mellett érdemes megnézni, hogy a fontos kulcsszavakra milyen erős a verseny.
- Hány oldal versenyez az adott kulcsszóra?
- A legerősebb versenytársak weboldalai (az első helyeken szereplő weboldalak) milyen erősek?
- Milyen versenyképes a stratégiájuk?
- Mennyire versenyképes az ajánlatuk?
- Milyen célcsoportot céloznak meg?
- Mennyire felhasználóbarát a weboldal?
- Figyelmet felkeltő és a tevékenységre utaló-e a design?
- Mennyire értékes a tartalom?
- Bővül a tartalom az oldalon?
- Mennyire változatos a linkprofil?
- Milyenek a Trust rank, Domain Authority és Page Authority értékek?
Minél nagyobb egy-egy szó keresettsége és minél gyengébb a verseny, annál értékesebb a kifejezés. A nehézsége ennek természetesen általában az szokott lenni, hogy minél keresettebb egy kulcsszó, annál erősebb a verseny is rá.
Ezek alapján lehet kiválasztani azokat a kulcsszavakat, amelyekre érdemes optimalizálni a weboldalát, és növelni a látogatottságot.
A kulcsszavak keresettségének várható alakulása
Érdemes megnézni az egyes kulcsszavak keresettségének elmúlt években bekövetkezett változását. A Google Trends segítségével előrejelzést is végezhetünk. Meg tudjuk nézni a keresettség elkövetkező egy évre várható alakulását.
A Trends segítségével több kulcsszó egymáshoz viszonyított keresettségének alakulását, és az elkövetkező egy évre várható előre jelzését is meg tudjuk nézni.
Tudtam segíteni weboldala kulcsszavainak pontosabb meghatározásában?
Szunai Péter
kattintási tanácsadó