Kulcsszavak keresése weboldalához

Melyek a legfontosabb kulcsszavak? Mikor van nagyobb esélye weboldala látogatottságának a növelésére?

  • Ha véletlenszerűen beletrafál, és eltalálja a megfelelő kulcsszavakat?
  • Vagy ha módszeresen igyekszik felkutatni a cége számára legjobbnak tűnő kulcsszavakat és kulcs kifejezéseket.

Erre a kérdésre nem nehéz válaszolni. Weblapjának a látogatottsága múlhat a megfelelő kulcsszó választáson.

A legjobb kulcsszavak meghatározása

Érdemes megnézni a Google Adwords kulcsszó választó eszközében, hogy hány keresés van általánosan és pontosan havonta a cége számára fontos kulcsszavakra. A kulcsszóválasztó eszközben további kulcsszó ötleteket kaphat. Ezek közül a számunkra hasznosakkal érdemes bővíteni a kiválasztott kulcsszavak körét.

  • Ez a kulcsszó kutatás hasznos kiindulási pont lehet a honlap készítésekor. Ilyenkor természetesen nagy bizonytalansági tényezővel rendelkező átlag adatokat kapunk. Ezek a keresettségi értékek nem tartalmazzák a szezonalitást sem, de az elinduláshoz hasznos információt adnak.

Ha már van honlapja és a weblap átalakításához vizsgálja a kulcsszavakat, akkor érdemes tesztjelleggel futtatni néhány hétig, egy hónapig egy Adwords teszt kampányt, amelyből fehéren-feketén látszani fognak a fontos kulcsszavak pontos keresettségi számai. Ezeknek az adatoknak a segítségével már a tényadatokra támaszkodva tudja fejleszteni a weboldalát.

Verseny a kulcsszavakra

A keresettségi adatok mellett érdemes megnézni, hogy a fontos kulcsszavakra milyen erős a verseny.

  • Hány oldal versenyez az adott kulcsszóra?
  • A legerősebb versenytársak weboldalai (az első helyeken szereplő weboldalak) milyen erősek?
    • Milyen versenyképes a stratégiájuk?
    • Mennyire versenyképes az ajánlatuk?
    • Milyen célcsoportot céloznak meg?
    • Mennyire felhasználóbarát a weboldal?
    • Figyelmet felkeltő és a tevékenységre utaló-e a design?
    • Mennyire értékes a tartalom?
    • Bővül a tartalom az oldalon?
    • Mennyire változatos a linkprofil?
    • Milyenek a Trust rank, Domain Authority és Page Authority értékek?

Minél nagyobb egy-egy szó keresettsége és minél gyengébb a verseny, annál értékesebb a kifejezés. A nehézsége ennek természetesen általában az szokott lenni, hogy minél keresettebb egy kulcsszó, annál erősebb a verseny is rá.

Ezek alapján lehet kiválasztani azokat a kulcsszavakat, amelyekre érdemes optimalizálni a weboldalát, és növelni a látogatottságot.

A kulcsszavak keresettségének várható alakulása

Érdemes megnézni az egyes kulcsszavak keresettségének elmúlt években bekövetkezett változását. A Google Trends segítségével előrejelzést is végezhetünk. Meg tudjuk nézni a keresettség elkövetkező egy évre várható alakulását.

A Trends segítségével több kulcsszó egymáshoz viszonyított keresettségének alakulását, és az elkövetkező egy évre várható előre jelzését is meg tudjuk nézni.

Tudtam segíteni weboldala kulcsszavainak pontosabb meghatározásában?

Szunai Péter
kattintási tanácsadó

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..