Összefogás vállalati céljai eléréséért

Megtervezte már az idei évét?

Év elején érdemes végiggondolni az elmúlt évet, és megtervezni az előttünk állót. Ha a megszokott módszerekkel nem érte el kitűzött céljait, akkor érdemes újakon gondolkodni. Mit tervez erre az évre weboldala látogatottságának a növelésére?

Weboldala egyedül küszködik az érdeklődők számának növeléséért?

  • Vagy vannak partnerei is árbevétele növelésében?

Ha nincsenek, akkor jó lenne, ha lennének?

  • Biztosan hallott már a keresztmarketing fogalmáról. De vajon használja-e üzleti céljai elérésére?
  • Eszébe jutott már, hogy a kiegészítő termékeket forgalmazókkal, vagy a kiegészítő szolgáltatásokat nyújtókkal segíthetnék egymást az érdeklődők számának növelésében?

Ha vevői egymás kezébe adják bejárati ajtaja kilincsét, és alig győzi kiszolgálni őket, akkor nincs szüksége újabb lehetséges vevők felkutatására. De ha van kihasználatlan kapacitása, akkor az ugyanazt a célcsoportot ugyanolyan színvonalú termékekkel és szolgáltatásokkal kiszolgáló kereskedőkkel és szolgáltatókkal célszerű lehet együttműködnie.

  • Kipróbálható módszernek tartja ezt vállalkozásában?

Hogyan működhet cégében a keresztmarketing?

  • Sokféleképpen használhatja, de a lényege a megbízható cégtől származó ajánlás, amely sokkal eredményesebb lehet sok más vevőszerző eszköznél.
  • Vevőinek ajánlhatja a kiegészítő terméket forgalmazó partnerének termékeit és szolgáltatását, cserébe pedig ő is ajánlani fogja termékeit az ő vevőinek. Ha a vevők elégedettek a termékeivel, akkor megbíznak Önben, és bíznak benne, hogy ajánlása esetleges elfogadásával nem ugranak fejest az ismeretlenbe, és nem vállalnak felesleges kockázatot. Mivel megbíznak Önben, ezért ezt a bizalmat megkapja az Ön által ajánlott is. Az Ön megbízhatóságára, hitelességére támaszkodva azonnal hitelesebb lesz az ajánlott cég is. Egy megbízható, hiteles kereskedőtől, szolgáltatótól, partnertől (aki az ügyfele érdekeire is figyel) származó ajánlás sokkal eredményesebb lehet, mint az ismeretleneknek való reklámozás.

A mostani gazdasági válságnak több következménye van, de az egyik legfontosabb biztos, az, hogy sokkal bizalmatlanabbak lettünk. Nem hiszünk el mindent, egyre nehezebben csábulunk el, és egyre jobban megnézzük, hogy kiben bízunk meg, és mire adjuk ki a pénzünket.

  • Biztosan cégének is egyre nehezebb megtartani a vevőit?
  • Vagy ez nem is sikerült, és kisebb-nagyobb mértékben csökkent is a vevőköre?
  • Ha igen, akkor szüksége van új vásárlókra.

A keresztmarketing egy olyan értékes értékesítési csatorna lehet, amellyel alacsony költséggel érhet el olyan újabb potenciális vásárlókat, akik jobban megbízhatnak Önben, az ajánlottban, mint egy ismeretlenben. Ráadásul a jelenlegi gazdasági helyzetben az idő is elsődleges fontosságú. A legtöbbször nincs idő kivárni, amíg elkezd működni egy-egy újabb értékesítési csatorna. A keresztmarketingnek megvan az az előnye is, hogy gyorsan eredményeket hozhat.

Eladási forgalmának a növelésére hasznos lehet cégének a keresztmarketing?

Melyik üzleti partnerével tudna együttműködni eredményesen?

Szunai Péter
kattintási tanácsadó

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .