Weboldalak fegyverkezési versenye zajlik

Érvtöltényekkel, előnyökkel és hasznokkal versenyeznek a cégek a honlapjaikon is, és ezeknek az érveknek, előnyöknek és hasznoknak egyre jobbaknak és jobbaknak kell lenniük a sikerhez. Egyre jobbak a weboldalak, és egyre több jó weboldal van, miközben a fizetőképes kereslet egyre kisebb.

  • Hónapról hónapra csökken a kiskereskedelmi értékesítés volumene.
  • Októberben 3,7%-kal, novemberben 4,1%-kal, decemberben 2,1%-kal, januárban 4,1%-kal csökkent a kiskereskedelmi értékesítés mennyisége az megelőző év azonos időszakához képest.
  • Mihez vezet ez? „Weboldalak fegyverkezési versenye zajlik” bővebben

Mindenkihez? Vagy csak egyhez?

Ön ugye nem követi el azt a hibát, amit az én beszélgetőtársam?

Az egyik ismerősömmel, több mint két év után találkoztunk újra. Van egy vállalkozása, ami emlékeim szerint meglehetősen jól működött 2-3 évvel ezelőtt. A héten összefutottunk, és elmondta, hogy ma már nehéz idők járnak náluk is. Tavaly is egyre kevesebb vevője volt, az idén januárban és februárban pedig még a tavalyi kevés is kevesebb lett. „Mindenkihez? Vagy csak egyhez?” bővebben

Mi a legnagyobb baj a céges weboldalakkal?

Mit gondol? Mi lehet a legnagyobb baj a cégek weboldalával?

A legnagyobb baj talán az, hogy weblapja már van a cégnek, de nem működik eredményesen. Csak van, de semmi eredményt sem hoz. Ha nem lenne a jelenlegi nem működő weboldal, akkor a cégvezető biztosan érezné a hiányát, és hozzákezdene weboldala elkészítéséhez. Ha pedig most kezdene hozzá, akkor talán alaposabban megtervezné, és nem egy működésképtelen weboldal készülne el. „Mi a legnagyobb baj a céges weboldalakkal?” bővebben

Új év, új éves célok a weboldalával

2012-ben eredményesen működött a weboldala? Segítette vállalkozása céljainak az elérését? Sikerült a honlapjával elérni kitűzött céljait?

Mivel méri weboldalának az eredményességét?

  • Hány látogatóval volt több látogatója weboldalának, mint 2011-ben?
  • A látogatók átlagosan több időt töltöttek el a honlapján?
  • Csökkenteni tudta a visszafordulások arányát?
    • Ha ez sikerült, akkor úgy érte el, hogy a legfontosabb belépő oldalak (céloldalak) tartalmának a javítására figyelt oda?
  • Hány új vevőt szerzett a weblapja segítségével?
  • Közülük hányan vásároltak újra?
  • Név szerint is meg tud nevezni néhány olyan vásárlót, akik a honlapja segítségével lettek rendszeres vevői vagy nagyvevői?
  • Vagy valamilyen más mutatóval méri honlapjának 2012-es eredményességét?

Mindenképp érdemes eladási forgalma és a honlapján működő statisztika segítségével számvetést végezni weboldala elmúlt évi működésének eredményességéről.

  • Ha meg tudja határozni, hogy árbevételének hány százaléka származott a honlapjáról, akkor máris egy számszerű adata van, és ki tudja tűzni egyik legfontosabb 2013-as célját.
  • Új éves célként 2013-as árbevételének hány százalékát szeretné elérni weblapja segítségével?

Ha elemzi az egyes termékcsoportok arányát eladási forgalmában, és ismeri a termékek árrését, akkor ezt érdemes összevetni weboldala működésének az eredményességével. Ennek segítségével máris ki tudja tűzni az előrelépés lehetséges irányait.

  • Pl. a legfontosabb termékkörök honlapoldala hányszor volt céloldal 2012-ben? Ha Adwords kampányt futtat, akkor pontosan becsülni tudja azt is, hogy hány keresés volt az adott kulcsszóra. A látogatók átlagosan mennyi időt töltöttek el ezeken a legfontosabb oldalakon? Milyen volt ezeknek az oldalaknak a visszafordulási aránya?
  • Melyek azok az oldalak, amelyek jelentősen rontják a weboldal teljesítményét? Fontosak ezek az oldalak?
  • Mely oldalak tartalmát lenne érdemes javítani? Egy figyelmet felkeltő előnyt ki tudna találni a termékkörre? Vagy a termékelőnyöket tudná meggyőzőbben megjelentetni? A látogatók számára milyen további hasznos információt tudna megjelentetni az oldalon?
  • Mely oldalak látogatottságát lenne érdemes növelni?
  • Mit tud tenni azért, hogy a látogatók számára értékesebb legyen a tartalom, és érdemben növekedjen a látogatók száma?

Új éves célként mit határoz meg honlapja eredményesebb működtetéséhez?

2013-ban eredményesebben működő céges weboldalt kívánok.

Szunai Péter
kattintási tanácsadó

Sokan élményt adtak el karácsonyra. Miért maradt el a termék?

A karácsonyi vásárlási lázban is egyre nehezebb eladni a termékeket.

  • Kevesebben vásárolnak ajándékokat, mint 4-5 évvel ezelőtt.
  • Az ajándékra szánt pénzeinknél is kétszer megnézzük, hogy mire költjük el.
  • Ajándékot is céltudatosabban vásárolnak ma már. Egy apró figyelmességnek nem kell nagy értéknek lenni, mégis tudatjuk a másikkal, hogy fontos a számunkra. Ha pedig értékes ajándékot vásárolunk, akkor sokkal többször feltesszük magunknak azt a kérdést, hogy vajon fogja tudni használni a megajándékozott.

Kevesebb ajándékra van szükség, és a vásárlók is körültekintőbben választanak. Karácsony előtt sem könnyű kereskedőnek lenni. A reklámnak egyre kevésbé hisznek a vevők, reklám nélkül viszont még tudni sem fognak a termékeinkről.

Sok vállalkozó érzi, hogy a közepes minőségű termékét egyre nehezebben tudja eladni, ezért valami mást próbál piacra vinni. Becsomagolja a termékét valami jól hangzó reklám üzenetbe.

  • A legkézenfekvőbb az élmény reklámozása.
  • Megoldásokkal is tele vannak az üzletek polcai, és a minőség is kedvező áron várja a vásárlókat.

Könnyebb egy-egy jól hangzó mondatot kitalálni, mint terméket fejleszteni. A termékfejlesztés sok munkával jár. Sokkal nehezebb megkérdezni a vevőket, felmérni az igényeiket, az információk alapján terméket fejleszteni, és utána megpróbálkozna az értékesítéssel.

  • Ezért aztán persze a vásárlók ezután még kevésbé fognak hinni az élményekről áradozó reklámoknak.

Minden termék jó értékmérője lehet az, hogy vajon mi is gondolkodás nélkül megvennénk magunknak?

  • Ha igen, akkor hiszünk a termékünkben. Jó szívvel ajánlhatjuk a vevőknek.
  • Ha nem, akkor érdemesebb lenne fejleszteni a terméket, és utána könnyebb lenne az eladás is.

Pl. az Applenek a 2000-es években nincs különösebb gondja a termékei értékesítésével, hisz az egyik „kétszer olyan gyors féláron”. A másikkal pedig zsebre csaphatjuk a dalainkat, és akár 100 dal is lehet a zsebünkben. Vagy egyesen három az egyben megoldást kínál.

Persze könnyű annak, aki ilyen szlogenekkel operálhat.

  • Vagy inkább arról van szó, hogy az Apple termékeiről könnyű ilyen szlogeneket kitalálni?
  • Vajon miért könnyű neki?

Mi a véleménye erről?

Szunai Péter
kattintási tanácsadó

Weboldalépítés tartalomkezelő rendszerrel

Minden komolyabb honlapkészítő cégnek van saját tartalomkezelő rendszere, amelynek segítségével ügyfeleik maguk tölthetik fel és szerkeszthetik honlap oldalaikat, új menüpontokat vehetnek fel. Ezeknek a saját fejlesztésű rendszereknek megvan az az előnyük, hogy a partnerek igényei szerint egyedileg olyan alkalmazásokat, opciókat fejlesztenek bele, amilyen az ügyfél speciális igényeit is teljesen kielégíti.

Vannak a piacon olyan nyílt forráskódú (szabadon letölthető, átírható) tartalomkezelő rendszerek is, amik nagyon sokat tudnak és rengeteg plugin (kiegészítő alkalmazás) van hozzájuk. Ilyen rendszer a WordPress, a Joomla!, vagy a Drupal. Ezek segítségével – sok-sok gyakorlás után – szinte bárki készíthet honlapot magának (programozó és grafikus bevonása nélkül).

Bár rendkívül vonzónak tűnik ez a lehetőség, azért árnyaltabb ennél a kép. Egyetlen – de nem apró – problémájuk, hogy ha bármi egyedi igénye támad a kedves ügyfélnek (amihez nincs megfelelő plugin), akkor a bonyolult forráskódba nem túl egyszerű belenyúlni…

És akkor vagy lemond az ügyfél az álmai egy részéről, vagy kezdhetik előröl  a fejlesztést egyedi rendszerrel. E probléma elkerülése érdekében előre tisztázni kell az igényeket: időt és pénzt is meg tudunk spórolni.

A fenti három tartalomkezelő rendszer kimerítő összehasonlítását ide kattintva elolvashatja Partnerünk blogjában.