Érdekli, hogyan hozhat több érdeklődőt cége weboldala?
- Ismerje meg a sikeres honlap néhány jellemzőjét.
1. Milyen célt szeretne elérni a honlapjával?
- Ha pl. azt szeretné elsősorban, hogy telefonon keressék meg a látogatók, akkor a telefonszáma legyen jól látható helyen a weboldalon.
- Ha azt szeretné, hogy e-mailt írjanak, akkor az e-mail címe legyen minden oldalon szem előtt.
2. Miért érdemes a cégét – és nem valamelyik versenytársát – felhívni, vagy e-mailt írni?
- Fogalmazza meg röviden ajánlatát a weboldalán, és ez legyen ott jól láthatóan a látogatók szeme előtt. Lehetőleg minden oldalon.
- Ön se vacakol sokat egy honlapon. Weboldalának látogatói is így vannak ezzel.
3. Mit érdemes a nyitóoldalra rakni:
- Miért érdemes a cégéből vásárolni? Milyen előnyt nyújt a célcsoportjába tartozó látogatóknak? Miért érdemes elmenni az üzletébe? Miért érdemes telefonálni? Miért érdemes e-mailt írni?
- A látogatóknak szóló előnyök és hasznok legyenek a nyitóoldalon, és ne az „Üdvözöljük honlapunkon” cégbemutatkozó.
- A legfontosabb kulcsszavakat és a leglényegesebb gondolatokat emelje ki vastaggal a szövegben.
4. Mi legyen az első menüpont?
- A látogatókat a termékei és a szolgáltatásai sokkal jobban érdeklik, mint a cégismertető. A termékek és a szolgáltatások legyenek elől.
- A megkeresésén elgondolkodókat a referenciái is jobban érdeklik, mint cége bemutatása.
- A cégismertetőre persze szükség van. Legyen az utolsó előtti menüpont a Kapcsolat előtt.
5. Hogyan tudja felkelteni a látogatók figyelmét, és hogyan tudja meggyőzni őket arról, hogy felhívják telefonon?
- A látogatók nagy többségének a figyelmét a honlap design és a képek keltik fel, és
- utána pedig a tartalomban lévő hasznok és előnyök fogják meggyőzni arról, hogy érdemes lehet felhívni ezt a céget.
- Ha bizalomerősítőként ott vannak a honlapon a referenciák, ügyfélvélemények, cégbemutató, és
- a könnyen megtalálható kapcsolati információk, akkor jó esély van rá, hogy telefonálni fog.
6. Hogyan lesz látogatott a honlapja?
- Már a honlap készítésekor érdemes végiggondolni, hogy hogyan fogja növelni a weboldala látogatottságát.
- Milyen kulcsszavakra szeretné, ha megtalálható lenne a honlapja?
- Ezeket a szavakat fogalmazza bele a honlap tartalmába.
7. Meg tudja fogalmazni néhány szóban, hogy miért a cégétől érdemes vásárolni, és nem valamelyik versenytársától?
- Ha igen, akkor ez legyen a weblapja legfontosabb üzenete, és
- ezt fogalmazza meg többféleképpen és több helyen a weboldalán.
Öntsünk tiszta vizet a pohárba. Ugye tudja, hogy 10 honlapból 9 nem hozza vissza még az elkészítésének költségét sem?
- Cége honlapja ne tartozzon a 9 közé.
- Legyen a 10-ből az az 1, amelyik látogatókat hoz.
- Honlapjával érjen el olyan változást a fejekben, hogy kinyíljon a buksza a zsebekben!
Néhány gondolattal tudtam segíteni céges weboldala eredményesebbé tételében?
Szunai Péter
kattintási tanácsadó