Sokan élményt adtak el karácsonyra. Miért maradt el a termék?

A karácsonyi vásárlási lázban is egyre nehezebb eladni a termékeket.

  • Kevesebben vásárolnak ajándékokat, mint 4-5 évvel ezelőtt.
  • Az ajándékra szánt pénzeinknél is kétszer megnézzük, hogy mire költjük el.
  • Ajándékot is céltudatosabban vásárolnak ma már. Egy apró figyelmességnek nem kell nagy értéknek lenni, mégis tudatjuk a másikkal, hogy fontos a számunkra. Ha pedig értékes ajándékot vásárolunk, akkor sokkal többször feltesszük magunknak azt a kérdést, hogy vajon fogja tudni használni a megajándékozott.

Kevesebb ajándékra van szükség, és a vásárlók is körültekintőbben választanak. Karácsony előtt sem könnyű kereskedőnek lenni. A reklámnak egyre kevésbé hisznek a vevők, reklám nélkül viszont még tudni sem fognak a termékeinkről.

Sok vállalkozó érzi, hogy a közepes minőségű termékét egyre nehezebben tudja eladni, ezért valami mást próbál piacra vinni. Becsomagolja a termékét valami jól hangzó reklám üzenetbe.

  • A legkézenfekvőbb az élmény reklámozása.
  • Megoldásokkal is tele vannak az üzletek polcai, és a minőség is kedvező áron várja a vásárlókat.

Könnyebb egy-egy jól hangzó mondatot kitalálni, mint terméket fejleszteni. A termékfejlesztés sok munkával jár. Sokkal nehezebb megkérdezni a vevőket, felmérni az igényeiket, az információk alapján terméket fejleszteni, és utána megpróbálkozna az értékesítéssel.

  • Ezért aztán persze a vásárlók ezután még kevésbé fognak hinni az élményekről áradozó reklámoknak.

Minden termék jó értékmérője lehet az, hogy vajon mi is gondolkodás nélkül megvennénk magunknak?

  • Ha igen, akkor hiszünk a termékünkben. Jó szívvel ajánlhatjuk a vevőknek.
  • Ha nem, akkor érdemesebb lenne fejleszteni a terméket, és utána könnyebb lenne az eladás is.

Pl. az Applenek a 2000-es években nincs különösebb gondja a termékei értékesítésével, hisz az egyik „kétszer olyan gyors féláron”. A másikkal pedig zsebre csaphatjuk a dalainkat, és akár 100 dal is lehet a zsebünkben. Vagy egyesen három az egyben megoldást kínál.

Persze könnyű annak, aki ilyen szlogenekkel operálhat.

  • Vagy inkább arról van szó, hogy az Apple termékeiről könnyű ilyen szlogeneket kitalálni?
  • Vajon miért könnyű neki?

Mi a véleménye erről?

Szunai Péter
kattintási tanácsadó

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..