Szlogen. Mi a legnagyobb baj vele a honlapokon?

Nincs szlogen a weboldalakon. Ez a legnagyobb baj vele. Nincs üzenete, nincs ajánlata a cégeknek a weblapokon. Enélkül pedig felejtős minden weboldal. Miért is emlékeznének rá? Fel sem kelti a látogató figyelmét. Már kattint is tovább a következőre.

A legtöbb céges weboldal olyan, mint a cigarettafüst.

  • Kellemetlen egy kicsit,
  • de hamar elszáll, és
  • semmi nyomot sem hagy.

Pedig felkelthetné az érdeklődést, és megjegyezhetnék

figyelemfelkeltő honlap
Felkelti az érdeklődést a honlap?

Nyilván nem azért nincsenek a szlogenek a weboldalon, mert elfelejtették odatenni. Sokkal inkább azért, nincs szlogenjük a cégeknek. Nem találták még ki, nem fogalmazták meg. Egy szlogen persze még nem fog terméket eladni, és fizetést sem lehet adni belőle a dolgozóknak, de felkeltheti a honlap látogatóinak a figyelmét, és megragad a fejekben.

  • „Szállunk rendelkezésére!” – ugye ismerős?
  • „Egy hét hit, és hat!” Most hirtelen nem tudja, hogy melyik terméket reklámozta, de emlékszik rá, ugye?

Cégének a reklámjára emlékeznek?

„Na, ja emlékszem ezekre, hogyne emlékeznék, de az eladáshoz ennél több kell.” gondolja. Igen, az eladáshoz ennél több kell. Főleg egy több százezer forintos terméknél. De ha nem kelti fel a figyelmet valamivel, akkor hiába van meg minden más az eladáshoz, a reménybeli vevő még nem is fog tudni arról, hogy akár Öntől is vásárolna.

  • Szar ügy, ugye?

„Annyi infó zúdul ránk, hogy miért jegyezzenek meg egy szlogent.” jön a másik kifogás a szlogen ellen.

  • Ez így van. Nem is fogja mindenki megjegyezni a szlogent.

Vannak olyanok, akik a cég nevét jegyzik meg.

  • A Teleasztal Lovagjai mit gondol, kiknek a társasága?
  • A Pala-Fenomén Kft-nek se a szlogenjére emlékeznek, hanem a nevére. Mit gondol, mivel foglalkoznak?
  • Az Ön cégének a nevére emlékeznek?

Aztán persze a cég nevét se jegyzi meg mindenki. Olyanok is vannak, akik elsősorban vizuálisak (a többségünk, az emberek kétharmada ilyen), ezért inkább képeket jegyeznek meg.

  • Van logója?
  • Annyira egyedi az üzletének a megjelenése, hogy arról mindenki emlékezni fog a boltra?
  • Annyira egyedi weboldalán a fő kép, hogy azt aztán minden látogató megjegyzi?

Vannak olyanok is, akik a saját hasznukat nézik.

  • Most biztos nem lepődött meg.
  • Pedig a weblapok többségén nincs ott az az ajánlat, ami felkeltené annyira a látogató érdeklődését, hogy tüzetesen megnézze a weboldalt.

Foglaljuk csak össze még egyszer:

figyelemfelkeltés 5 eszköze
figyelemfelkeltés 5 eszköze
  • Szlogen, cégnév, logó, főkép, figyelemfelkeltő ajánlat a belépő oldalon.
  • Na persze, nem kell mind, de néhány ezek közül nem árt, ha szeretné felkelteni a csak magukra gondoló és üzenetekkel elöntött látogatók érdeklődését.

Cégét a szlogenjéről, a nevéről, a logójáról, az üzlet egyediségéről vagy az ajánlatáról fogják megjegyezni?

Melyik ötlettel tudtam segíteni cége eredményesebb működtetésében?

Szunai Péter
kattintási tanácsadó

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .