Új év, új éves célok a weboldalával

2012-ben eredményesen működött a weboldala? Segítette vállalkozása céljainak az elérését? Sikerült a honlapjával elérni kitűzött céljait?

Mivel méri weboldalának az eredményességét?

  • Hány látogatóval volt több látogatója weboldalának, mint 2011-ben?
  • A látogatók átlagosan több időt töltöttek el a honlapján?
  • Csökkenteni tudta a visszafordulások arányát?
    • Ha ez sikerült, akkor úgy érte el, hogy a legfontosabb belépő oldalak (céloldalak) tartalmának a javítására figyelt oda?
  • Hány új vevőt szerzett a weblapja segítségével?
  • Közülük hányan vásároltak újra?
  • Név szerint is meg tud nevezni néhány olyan vásárlót, akik a honlapja segítségével lettek rendszeres vevői vagy nagyvevői?
  • Vagy valamilyen más mutatóval méri honlapjának 2012-es eredményességét?

Mindenképp érdemes eladási forgalma és a honlapján működő statisztika segítségével számvetést végezni weboldala elmúlt évi működésének eredményességéről.

  • Ha meg tudja határozni, hogy árbevételének hány százaléka származott a honlapjáról, akkor máris egy számszerű adata van, és ki tudja tűzni egyik legfontosabb 2013-as célját.
  • Új éves célként 2013-as árbevételének hány százalékát szeretné elérni weblapja segítségével?

Ha elemzi az egyes termékcsoportok arányát eladási forgalmában, és ismeri a termékek árrését, akkor ezt érdemes összevetni weboldala működésének az eredményességével. Ennek segítségével máris ki tudja tűzni az előrelépés lehetséges irányait.

  • Pl. a legfontosabb termékkörök honlapoldala hányszor volt céloldal 2012-ben? Ha Adwords kampányt futtat, akkor pontosan becsülni tudja azt is, hogy hány keresés volt az adott kulcsszóra. A látogatók átlagosan mennyi időt töltöttek el ezeken a legfontosabb oldalakon? Milyen volt ezeknek az oldalaknak a visszafordulási aránya?
  • Melyek azok az oldalak, amelyek jelentősen rontják a weboldal teljesítményét? Fontosak ezek az oldalak?
  • Mely oldalak tartalmát lenne érdemes javítani? Egy figyelmet felkeltő előnyt ki tudna találni a termékkörre? Vagy a termékelőnyöket tudná meggyőzőbben megjelentetni? A látogatók számára milyen további hasznos információt tudna megjelentetni az oldalon?
  • Mely oldalak látogatottságát lenne érdemes növelni?
  • Mit tud tenni azért, hogy a látogatók számára értékesebb legyen a tartalom, és érdemben növekedjen a látogatók száma?

Új éves célként mit határoz meg honlapja eredményesebb működtetéséhez?

2013-ban eredményesebben működő céges weboldalt kívánok.

Szunai Péter
kattintási tanácsadó

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..