Eredményesen működő weboldala nemcsak versenyképes ajánlatával és meggyőző tartalmával csábítja el a célcsoportjába tartozó látogatókat, hanem már a megjelenésével is felkelti az érdeklődést.
A cége tevékenységére jellemző szín és formavilág már eleve a célcsoportjába tartozók tekintetét vonzza.
A látogató siet. Ha nem kelti fel az érdeklődését, akkor 5-10 másodperc alatt átsiet a weboldalán is úgy, hogy semmire sem fog emlékezni. A hosszú és részletes termékleírását sem olvassa el, ha a legfontosabb előnyök nincsenek kiemelten pl.
- vastaggal vagy
- pontokba szedve megjelenítve, és
- a legfontosabb előnyök a termékleírás elején elhelyezve.
A rohanó látogató figyelmének a felkeltésére a termékoldalain, termékkategória oldalain a terméknév és a termékfotó alkalmas. Az emberek kb. kétharmada vizuális. Akkor olvassák el a termékleírását, ha lát egy vonzó képet a termékéről, és az tetszik a szemének.
- Arról nem is érdemes beszélni, hogy a fotó nélküli termékleírások mennyire siralmasan működnek a weboldalakon.
- Önnek mi a tapasztalata a termékfotókról?
A szemünk a legfontosabb érzékszervünk. A látvány vonzza (vagy éppen taszítja) weblapján a látogatók tekintetét. Jól működő, magas konverzióval dolgozó weboldalához jó weblapfotók is kellenek. Nemcsak a termékleírásokban, hanem a website minden oldalán. Látványos fotókkal illusztrált honlapja sokkal olvasottabb azoknál, amelyeken nincsenek képek. Fontos az is, hogy a fotók igényes, profi fotók legyenek, mert az amatőr módon elkészített, rossz képek nem vonzzák, hanem elriasztják a látogatóit. Egy vállalati rendezvényéről olyan fotókat, amelyek minőségükben és témájukban is megfelelnek, és emelik honlapja színvonalát, igazán profi rendezvényfotós tud készíteni. A rendezvényfotózás magába foglalja a vállalkozása életéről szóló képek készítését, de megbízhatja a fotóst mobil stúdió felállításával is, így munkatársairól is tud egységes stílusú tablóképeket készíteni. A dolgozóit bemutató fotók megnövelik honlapja olvasójának a bizalmát. Munkatársaiban azonnal hús-vér embereket lát maga előtt. A személyes találkozásnál már ismerősként köszönnek rá az arcok, és olyan érzése lesz, mint ha ismerősökkel találkozna. Arról már ne is beszéljünk, hogy ezek a találkozók sokkal nagyobb valószínűséggel fognak bekövetkezni akkor, ha arcról is ismeri a látogató azt, akivel találkozni fog a cégénél.
Nagyon fontos az is, hogy a honlap fotóinak keresőbarát neve legyen.
- A képek elnevezése semmi esetre se valamilyen semmit mondó szám, vagy betűk halmaza legyen, hanem a honlap tartalmával releváns cím. Egy kulcsszót tartalmazó elnevezés a keresőben is megtalálhatóvá teszi weboldala fotóját.
További eredményes munkát, és érdeklődő látogatókat hozó weblapfotókat kívánok weboldalán.
Szunai Péter
kattintási tanácsadó