Hogyan készítsünk honlapot
Önben is felmerül a kérdés, hogy hogyan készítsünk honlapotúgy, hogy az eredményes is legyen?
Tudja, hogy a honlapkészítés eredményessége döntően 1 kérdés pontos megválaszolásán múlik?
- Szeretné tudni, hogy mi ez az 1 kérdés?
1. Mi a honlapkészítés célja?
A honlapkészítés kezdetekor konkrétan, egyértelműen és világosan határozza meg ezt.
Nyilván szeretné megismertetni termékeit, szolgáltatásait az internetezőkkel is.
- Ez valóban fontos, de ne álljunk meg itt.
Ennél konkrétabban is határozza meg honlapkészítés célját. Mit szeretne, hogy mit tegyenek a honlapján (vagy a honlapja hatására) a látogatók?
- Jöjjenek el az üzletébe?
- Iratkozzanak fel a hírlevelére?
- Töltsék le ingyenes anyagát?
- Vagy kérjenek ingyenes termékmintát?
- Rendeljék meg a termékeit a honlapon?
Melyik a célja ezek közül?
És mindezt hányszor tegyék meg egy meghatározott időszak alatt?
Ha ezt pontosan meghatározta, akkor máris megtette a legfontosabb lépést a honlapkészítés során.
- Már „csak” a részletek kidolgozása van hátra :).
2. Ki a célcsoportja? Ki a vevő?
Nők vagy férfiak?
Fiatalok vagy idősebbek?
Még konkrétabban?
Milyen problémájuk van azoknak, akiknek az Ön terméke, szolgáltatása megkerülhetetlen megoldást nyújt?
Mire vágynak azok, akiknek a terméke, szolgáltatása kiváló megoldás lehet?
3. Mi az üzenete? Mi az ellenállhatatlan ajánlata a látogatónak?
Mi az az előny, hasznon, ok, amiért a vevőnek megéri Öntől vásárolni?
Miben nyújt Ön mást, mint versenytársai?
Ez a más fontos a vevőnek?
Ugorjunk egy kicsit előre a megvalósításhoz:
- Fogalmazza meg majd ezt az előnyt egy minden oldalon megjelenő szlogenben és/vagy a nyitóoldali címsorban!
4. Honlapfolyamatok, menüpontok, tartalom megtervezése
Milyen folyamatoknak kell működnie a honlapon kitűzött célja elérésére?
És milyen tartalmaknak, alkalmazásoknak, menüpontoknak kell ott lenni a honlapon ezeknek a folyamatoknak a működéséért.
Pl.
- Ahhoz, hogy elmenjen az üzletébe az internetező a belépő oldalon a szlogenben és/vagy a címsorban egy figyelmet felkeltő ajánlattal fel kell kelteni a figyelmét annyira, hogy szánjon még 3 percet a honlapja olvasására.
- A figyelem felkeltése után a honlap kialakításával, a menüpontok elhelyezésével biztosítani kell, hogy kényelmesen jusson hozzá az internetező a termékek, szolgáltatások számára fontos hasznait tartalmazó információkhoz. Ennek során segíteni kell őt a számára legjobb megoldás kiválasztásában is.
- Meggyőző bizonyítékokkal támasszuk alá termékeink, szolgáltatásaink hasznosságát. Pl. tesztek, referenciáink, az elégedett ügyfélvélemények megjelentetésével.
- Végül biztosítsuk, hogy az Elérhetőségünket könnyedén megtalálja az internetező. Legyen lehetősége kiválasztani a számára legkényelmesebb kapcsolatfelvételi módot, és azt könnyen használhassa.
- Ezzel együtt az Elérhetőségünk minden honlapoldalon legyen ott, mert nem mindenki akar végigmenni ezen a folyamaton lépésről-lépésre.
És ez csak 1 folyamat a honlap eredményes működése érdekében.
A folyamatokkal párhuzamosan tervezzük meg a honlap tartalmát.
Melyek azok a fontos kulcsszavak, amelyekre megtalálhatók szeretnénk lenni a Google-ben?
- A legfontosabb kulcsszavakra (pl: Termékcsoportok, termékek; szolgáltatások; problémák, amelyekre megoldást nyújtunk.) legyen önálló honlapoldalunk.
Állítsuk össze a funkciókat, menüpontokat!
5. A webdesign-nal kapcsolatos elvárások meghatározása
A tevékenységünk és a célcsoportunk pontos ismeretében határozzuk meg a webdesign-nal kapcsolatos követelményeket!
A hatásos webdesign a célcsoportunkba tartozók tekintetét vonzza.
- Más színek és más formák keltik fel a nők és a férfiak figyelmét.
- Más vonzza a fiatalokat és más az idősebbeket.
Milyen webdesign alkalmas leginkább a célcsoportunkba tartozók figyelmének a felkeltésére?
6. Szövegírás
Kifejezetten célszerű a tartalmakat már a grafikai tervezés előtt elkészíteni, összeállítani.
- Az egyes menüpontok tartalmának hozzávetőleges mennyiségét mindenképp meg kell határozni, mert a grafikai tervezés egyik fontos követelménye az esztétikus, arányos megjelenés.
Az esztétikus megjelenés érdekében egészen más arányokat követel egy bőséges tartalom, mint egy olyan honlap, ahol mindössze néhány mondatból áll 1-1 termék vagy szolgáltatás leírása.
- Gondoljuk csak el. Igényes megjelenésű az a honlap, ahol pl. a jobb és bal oldali hasábban a függőleges menüpontok illetve a bokszok bőven a görgetés alatti képernyőre nyúlnak, miközben 1-1 szolgáltatásunk leírása a középső hasábban mindössze 2-3 mondat csak.
A tartalom a honlap strukturáját, a menüszerkezetet is befolyásolja, mert 2-3 képernyőoldalnál többet nem célszerű egy oldalon megjeleníteni. Ilyen bőséges tartalmat már célszerű almenüpontokra bontani. Az internetező nem szívesen görget.
- Alkalmazzuk az újságírói szerkesztést. A legfontosabb információ szerepeljen elől.
7. Grafikai tervezés, webdesign
A webdesign tükrözze a cég arculatát. Első ránézésre fejezze ki azt, hogy mivel foglalkozik a cég, és vonja magára a célcsoport tekintetét.
A hatásos webdesign
- Azt a hatást váltja ki a célcsoportból, amely segíti honlapunk céljának elérését. Első pillantásra vonzza a látogató tekintetét, felkelti a figyelmét. Utána pedig megkönnyíti és egyszerűbbé teszi az üzenet megértését. Nem vonja el a figyelmet a tartalomról.
Többet szeretne megtudni erről? Érdekli, hogy milyen a jó honlap design?
8. Programozás
A programozás a szakember feladata, illetve az ingyenes tartalomkezelő rendszerekben el van végezve a programozás, és „csak” be kell állítani a paramétereket.
A legfontosabb követelmény, hogy legyen keresőbarát (Google barát), és biztosítsa a folyamatok zavartalan működését a honlapon.
9. Adatfeltöltés
Fontos, hogy az adminisztrációs felületen egyszerű szövegszerkesztői ismeretekkel is kényelmesen fel lehessen tölteni a honlap tartalmát.
Az adminisztrációs felület biztosítsa a tartalmak későbbi akadálytalan frissítését is.
10. Tesztelés, honlap indítás
A legkörültekintőbb programozás mellett is előfordul, hogy 1-1 alkalmazás nem megfelelő módon működik. A tesztelés során tárjuk fel ezeket az apróbb működési nehézségeket, és javítsuk ki ezeket.
A hibák kijavítása után következhet a honlap indítása.
A honlap indításához hozzátartozik valamilyen statisztikai rendszer alkalmazása a honlap adatainak mérésére, és eredményességének folyamatos javítására.
- Ez jellemzően az ingyenes Google Analytics lehet.
11. Honlap eredményes működtetése
A honlap elkészülte és elindítása után következik a honlap eredményes működtetése, a tartalom finomítása és a látogatottság biztosítása, folyamatos növelése:
- A honlap tartalmi oldalainak optimalizálása az adott 1-2 kulcsszóra:
- az optimális kulcsszósűrűség beállítása,
- a kulcsszavak kiemelése,
- az első 150-200 szó kiemelt jelentősége,
- a H1-H6 struktúra igény szerinti javítása, pontosítása, mélyítése, a meta tag-ek tartalmának pontosítása,
- a tartalom arányának növelése.
- A kereső optimalizálás a Google Analytics adatai a szakmai tapasztalatok, és webes elemző szoftverek használatával történik.
- A látogatói visszajelzések is fontosak. Ugyanis a honlap elsősorban a látogatóknak készül és nem a Google-nek :)
- Az információk frissítése, aktualizálása
- Pl. Akciók, Újdonságok, Hírek, Friss blogbejegyzések, Ügyfélvélemények megjelentetése a látogatók visszatérése érdekében.
- Linképítés
- A honlap regisztrálása az ingyenes linkgyűjteményekbe, katalógusokba.
- Linképítés bővebben
- Google Adwords hirdetés
- Fizetett kulcsszavas hirdetések a keresési és a Display hálózaton
- Partnerkapcsolatok, linkcsere a kiegészítő termékeket forgalmazókkal, akik ugyanazt a célcsoportot, hozzánk hasonló színvonalon szolgálják ki.
- Közösségi marketing
- Pl. Facebook aktivitás
- Kevés cég használja ma még hatékonyan a Facebook-ot.
- Kötelező elkezdeni a használatát, ha a célcsoportunk a 14-30 évesek, és érdekes és értékes tartalmakkal rendszeresen meg tudjuk szólítani őket.
- A Facebook nem egy újabb értékesítési csatorna, hanem a kapcsolat építés és ápolás terepe, a márka építésének a kommunikációs csatornája. Érdekes és értékes történetekkel, aktivitásokkal a márkát erősíthetjük, ami növelheti az eladásokat, de az eladás a Facebook-on csakis közvetett cél lehet.
Jól tudja használni ezt a sorvezetőt honlapja megújításakor és eredményes működtetésében?
Használja fel 220 honlap elkészítésének tapasztalatát honlapja megújítására!
Ismerje meg azt az 1 kérdést, amely pontos megválaszolásán múlik a honlapkészítés eredményessége!