A legjobb SEO szoftverek 2017-ben

Mit nevezünk keresőoptimalizálásnak?

analytics-2A keresőoptimalizálásban nincs megállás. A SEO célja, hogy javítsa webhelyed rangsorolását és potenciális ügyfeleket hozzon a keresőmotorokból. Amikor SEO-ról van szó, a dolgok folyamatosan változnak. Ami ma működik, holnap már nem biztos, hogy működni fog. És ami holnap működik, nem valószínű, hogy az elkövetkezendő néhány évben is fog.

Webmesterként, marketingszakemberként vagy vállalkozóként teljesen természetes, hogy sok időt, pénzt és erőforrást fektetsz a SEO-ba. És ha ügyesen csinálod, akkor ingyenes, célzott, organikus forgalmat generálhatsz a webhelyedre. Nem számít, hogy új vagy a SEO-ban vagy a Google első napjai óta jelen vagy, semmi sem változtatja meg azt a tényt, hogy időnként szükség van egy kis segítségre.

A B2B-marketingesek közel 60 százaléka szerint a SEO van a legnagyobb hatással a lead-generálásra, így teljesen természetes, hogy nagy figyelmet kell szentelni neki.

SEO eszközök típusokra bontva

De hogyan fogsz felülkerekedni a versenyben? Hogyan fogsz sikereket elérni, ha mások is ugyanazt a célt irányozták be?

A Google webmester irányelveihez illeszkedő stratégia végrehajtása mellett fontos, hogy a lehető legjobb SEO szoftvereket használd annak érdekében, hogy felülkerekedj versenytársaidon. Ezek a szoftverek a SEO-n belül az alábbi területeken tudják segíteni a munkádat:

  • Linképítés
  • Technikai SEO
  • Kulcsszó kutatás
  • Helyezés ellenőrzés
  • Tartalom optimalizálás
  • Backlink elemzés

A legfontosabb SEO szoftverek

Az alábbiakban az általam vélt legjobb 35 ingyenes vagy fizetős SEO szoftverről olvashatsz, amelyek segíthetnek weboldaladnak a keresőkben elfoglalt pozíciójának javítására.

1. SEMrush

Lehet, hogy saját weboldalad SEO teljesítményét szeretnéd elemezni. De az is lehet, hogy egy versenytársról szeretnél többet megtudni. A SEMrush lehetővé teszi mindkettőt. Ez a szoftver teljes képet ad egy weboldal SEO állapotáról.

2. BuzzSumo

Bár a legtöbb ember úgy véli, hogy a BuzzSumo egy közösségi média eszköz, ne felejtsük: a SEO és a közösségi média együtt jár. Ezzel az eszközzel azt elemezheted, hogy milyen tartalom típus felel meg legjobban egy adott kulcsszóhoz vagy weboldalhoz.

3. SpyFu

A SEO-nál az a fontos, hogy a versenytársaidhoz közel járj. A SpyFu ezt azzal teszi lehetővé, hogy letöltheted a versenytársak legfontosabb kulcsszavait és hirdetéseit. Ezután az ő stratégiájukat a saját előnyödre fordíthatod.

ahrefs4. Ahrefs

Az Ahrefs szlogenje mindent elmond: „Kövesd nyomon a backlinkeket, a kulcsszavakat, a brand említéseket és ismerd meg, mit csinálnak a versenytársak”. SEO szempontból mindegyik nagyon fontos.

5. Majestic

A világ egyik legnagyobb link adatbázisának segítségével többet tudhatsz meg az inbound linkekről, az oldalad teljesítményéről és még sok másról. Már egy egyszerű domain, URL vagy kulcsszó kereséssel is elindulhatsz.

6. DeepCrawl

Az összes oldalad elérhető néhány kattintással a kezdőlapról? Az on-page és technikai elemzésben a DeepCrawl a legjobb barátod. Fedezd fel a legfontosabb SEO hiányosságokat weboldalad struktúrájával, META adataival, árva oldalaival és az egyéb faktorokkal kapcsolatban.

7. Buffer

Még egy közösségi média eszköz, mely pozitív hatással van a SEO teljesítményedre. A Buffer használata optimalizálja a közösségi megosztást és ütemezést a jövőre nézve.

8. Copyscape

Aggódsz a duplikált tartalom miatt? A Copyscape ezen segít, megkeresi a duplikált tartalmat és lehetővé teszi, hogy eltávolítsd azt a webhelyedről, még mielőtt újra megjelenítenéd.

9. Domain Hunter Plus

Chrome bővítményként a Domain Hunter Plus használatával megtalálhatod a hibás linkeket, és hivatkozásokat, melyek egy nem regisztrált domainre mutatnak.

10. Google Kulcsszó Tervező

Ha segítségre van szükséged a kulcsszavak kiválasztásában vagy a következő PPC-kampány előtt állsz, akkor ez az eszköz jó kiindulópont lehet. A szlogene a következő:

„Tervezd meg Search Network kampányaidat, gyűjtsd be a teljesítményre vonatkozó információkat, és tekintsd meg a kulcsszó ötleteket”.

11. Google Analytics

Hogyan tudsz SEO döntéseket hozni a megfelelő adatok nélkül? A Google Analytics részletes áttekintést nyújt arról, hogy a látogatók hogyan találnak rá a weboldaladra, a legnépszerűbb oldalakra és még sok másra.

12. Google PageSpeed Insights

Az oldal sebesség manapság sokkal fontosabb, mint eddig bármikor, mivel a lassú weboldal negatív hatással lehet a keresőmotorok rangsorolására. Ezzel az eszközzel javíthatod az oldalad sebességét.

search-console13. Google Search Console

Professzionális diagnosztikai és állapotellenőrző eszközöket kínál a webhelyek tulajdonosai számára, így sokat tanulhatsz, ha folyamatosan figyeled a Search Console fiókodat.

14 Linkstant

Most vagy később szeretnél tudni az új linkjeidről? Ez az eszköz azonnal figyelmeztet, amint valaki a weboldaladra linkel.

15. MozCast

Szeretnéd nyomon követni a változásokat a SERP-ekben? Ha a Google-ban történik valami, biztos lehetsz benne, hogy a MozCast figyelmeztetni fog téged.

pingdom16. Pingdom

Ezzel a webhelysebesség-tesztelő eszközzel láthatod, hogy weboldalad hol áll a mezőnyben. Ne feledd: a gyorsabb mindig jobb.

17. Rank Checker Firefoxhoz

Gyors, hatékony és ingyenes módon ellenőrizheted a helyezéseket (amennyiben Firefoxot használsz).

18. Robots.txt Checker

Hiba van a robots.txt fájlodban és ez gondot okoz a keresőmotorok szempontjából? A Robots.txt Checker segít elkerülni ezt a jövőben.

19. SEO Toolbar Firefoxhoz

Ez a Firefox-felhasználók számára elengedhetetlen eszköz rengeteg információt nyújt a keresés során, beleértve a kompetitív kutatásokat és backlinkeket.

seoquake20. SEOQuake

A SEOQuake nem csak egy hangzatos név, hanem valóban biztosítja azokat a típusú adatokat, amire szükséged van a megalapozott SEO döntések meghozatalához.

21. SharedCount

Amikor a tartalmadat a közösségi médiában megosztják, az javíthatja a kereső helyezéseidet. Ezzel az eszközzel megnézheted, hogy az egyes tartalmakat hogyan (vagy hogyan nem) osztják meg. Használd a weboldaladon vagy a versenytársaid nyomon követéséhez.

22. Ubersuggest

A kulcsszó kutatásról egyszerűbb beszélni, mint csinálni. De az Ubersuggesttel ez is pofonegyszerű. Próbáld ki!

23. URI Valet

Ha a technikai SEO nem a te asztalod, az olyan eszközök, mint például az URI Valet, életmentőek lehetnek. Minden segítséget megad az átirányítási problémák elemzésétől a kanonikus információk megismeréséig.

24. Wordstream Kulcsszó Tervező

A Wordstream egy olyan, többféle kulcsszóeszközt kínáló szoftver, amelyre támaszkodnod kell a SEO-igények meghatározásakor. A negatív kulcsszóeszköz az egyik leghatékonyabb közülük és lefogadom, hogy még nem találkoztál vele.

25. XML-Sitemaps

Ezzel az eszközzel gyorsan és hatékonyan tudsz létrehozni egy XML-sitemapet, amelyet elküldhetsz a Google, a Bing, a Yahoo és más keresőmotor számára.

26. Keyword Eye

Az alapvető kulcsszó kutatáson kívül a Keyword Eye a következő szintre emeli a dolgokat az ötleteid vizualizálásával és ezzel megkönnyíti az előrelépést a folyamatban.

moz27. MozBar

Íme a szlogenük: „Töltsd le a MozBart, hogy egyszerűsítsd a SEO-dat. A MozBar könnyű hozzáférést biztosít a leghatékonyabb SEO eszközökhöz és adatokhoz, miközben az interneten barangolsz. ”

28. nTopic

Ezzel az eszközzel mélyebbre áshatsz a weboldal tartalmad apróbb részleteiben. A relevancia pontszám és a kulcsszó javaslatoknak köszönhetően módosíthatod a tartalmat, hogy jobban illeszkedjen a keresőmotorokhoz.

29. Open Site Explorer

Ha minőségi inbound linkprofilt szeretnél létrehozni, ez az az eszköz, amely megmutatja a sikerhez vezető utat.

screaming-frog30. Screaming Frog

Ez nem csupán egy egyszerű weboldal feltérképezési eszköz, de teljesen testre is szabható, hogy megfeleljen az igényeidnek, SEO stratégiádnak, és persze weboldaladnak.

31. Searchmetrics Láthatósági Táblázatok

A webhely keresőkben történő láthatóságának nyomon követésével jobban megismerheted a weboldalad teljesítményét, és azt, hogy mi az működik és mi az nem.

32. SERPmetrics

A keresőmotorok rangsorolása állandó változást mutat. Ezzel az eszközzel nyomon követhetsz bármely webhelyet, hogy lásd, mit ért el az utóbbi 30 nap rangsorolásában.

33. Optimizely

Ez az eszköz megkönnyíti az A/B tesztelést. Ne járj old school utat. Ehelyett hagyd, hogy Optimizely biztosítson minden irányt, amire szüksége van.

34. Wordtracker

Emlékszel még azokra az időkre, amikor órákba tellett a nagy teljesítményű kulcsszavak azonosítása? Ez már a múlté. Használd a Wordtrackert a folyamat felgyorsítására és a hibák elkerülésére.

35. Visual Website Optimizer

Egy másik A/B tesztelő eszköz, amely segíthet weboldalad teljesítményének javításában, és így kereső helyezéseidet az első pozíciók felé mozdíthatod.

Melyek azok, amelyeket a leggyakrabban használunk?

analytics-1Evidens, hogy ennyi kíváló eszközt nem lehet egyszerre használni, éppen ezért összegyűjtöttem azokat, amelyeket véleményem egyik SEO szakember sem hagyhat figyelmen kívül:

  • SEMrush
  • Google Analytics
  • Google Search Console
  • Ahrefs
  • Majestic
  • MOZ
  • Screaming Frog

Összegzés

A SEO 2017-ben már nem az, mint egy évvel korábban. És a jövőre alkalmazott stratégia sem lesz azonos azzal, amit most használsz. Szerencsére ezeknek a szoftvereknek a többsége továbbra is biztosítja neked azt a támogatást, amellyel sok online marketinghez kapcsolódó célt fogsz tudni elérni.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .