Ma alig van olyan termék, amit a vevő ne tudna megvenni mástól is nagyjából ugyanazon az áron, majdnem hasonló minőségben közel azonos tulajdonságokkal, és hasonló színvonalú kiszolgálással. Cégének a terméke is ilyen?
Ha a terméknek egy új változatával megjelenik valaki a piacon, akkor ez az előny nagyon rövid életű lehet. Az elsőkénti megjelenés előnye néhány hónap alatt elveszhet, mert mások is megjelennek a piacon. Még ha valami tényleg eredetit kínál a cég, vagy tényleg eredeti módon, akkor mások is gyorsan előjönnek valamilyen hasonló megoldással vagy akár még jobbal is. Nehéz megkülönböztetni a sok egyforma vagy legalábbis egyformának tűnő terméket.
Mégis, ha megkérdezzük a cégek vezetőit vagy a marketinggel és értékesítéssel foglalkozó szakembereit, hogy a vevőik miért tőlük vásárolnak, akkor a legtöbben azt válaszolják, hogy
- a kiváló minőség,
- a termék előnyös tulajdonságai,
- a kedvező ár vagy
- a jó szolgáltatás miatt. Holott ezek szinte ugyanazok az összes piacon lévő terméknél.
Vagyis a legtöbb cégnek fogalma sincs arról, hogy a vásárlóik valójában miért is a vevőik. Ezért a legtöbb vállalkozás bizonytalan feltételezések alapján hoz döntést arról, hogy miért vásárolnak tőlük a vevők, és mit érdemes reklámozni.
Cégétől miért vásárolnak a vevőik?
Szunai Péter
kattintási tanácsadó