Webfejlesztés weblap tervezéssel
A webfejlesztés során egyedi weboldalt készítünk cégére szabottan. Weblapja a tervezés, honlapkészítés, tesztelés folyamatában készül el, és veszi le a lábáról a látogatókat.
Az egyforma unalmas. Senkinek sem érdekes. A látogató megnézi a weblapot, és amint elkattint róla már ki is ment a fejéből a cég neve, mert semmi kapaszkodót nem talált ahhoz, hogy könnyen megjegyezhesse. Vagy meg se nézi, mert első ránézésre érdektelen az oldal.
Honlapja a weben mindössze egyetlen kattintásra van több tízezer versenytársától. Érdemes egyedinek lenni a weboldalak között is. A sok egyforma honlap között nehéz ügy éppen annak az egynek lenni, amelyik felkelti a látogató érdeklődését, és vásárolni is fog róla.
Az internetező nem a honlapokra kíváncsi, hanem a problémáira keres megoldást. Az egyszerű és gyors megoldást adó weblapok keltik fel az érdeklődését. Figyelmét felkeltő üzenetekkel és bizonyítékokkal meggyőzően alátámasztott ajánlatokkal lehet megnyerni.
- Fütyül rá, hogy cége mit csinál, és mit szeretne elérni. Csakis saját maga érdekli, a saját gondja-baja foglalkoztatja. Azt keresi, hogy miért és hogyan jár jól a cége termékével és szolgáltatásával. Azt sem szereti, ha el akarnak adni neki, de imád vásárolni.
- Ha sikeresen működő weboldalt szeretne, akkor a látogató szemszögéből kell elkészíteni. Vésse az eszébe, hogy honlapja nem a cége értékesítési csatornája, hanem vevői beszerzési csatornája. Gondolja végig alaposan, hogy mit is jelent ez!
Gondoljon csak bele! A weblapokon rendre visszatérő szólamokkal ma már nem lehet felkelteni az internetezők figyelmét.
- Ezért cége egyedi, a vevői számára hasznos vonásait kell megjelentetnünk weboldalán.
- A tevékenységét azonnal láttató és cége arculati elemeit tartalmazó egyedi webdesign lehet csak képes a figyelem felkeltésére.
- A látogatót a versenytársaktól meg nem kapható, számára fontos előny ajánlatával, és meggyőző bizonyítékokkal tudjuk az oldalon tartani.
A webfejlesztés, a weboldal létrehozása ma már nem csak informatikai munka. Komoly online marketing ismeretekre is szükség van készülő weboldala eredményes működéséhez. Szövegírási vénával megáldott munkatársra is szükség lesz. A látogatottság növelése pedig keresőoptimalizálási tapasztalatokat igényel. Ha ezek megvannak, akkor a weblap készítés sikeres lehet.
- Ha a honlapot készíttető rendelkezik online marketing ismeretekkel, tapasztalattal és otthonosan mozog a webes szövegírásban, akkor egy grafikai tervezéshez és keresőoptimalizáláshoz értő informatikussal eredményesen működő weboldalt készíthet vállalkozásának. Ha viszont a cég munkatársaiban nincsenek meg ezek a képességek, akkor olyan weblapkészítőt érdemes megbízni a weboldal elkészítésével, aki rendelkezik ezekkel a képességekkel is.
A weboldal fejlesztés informatikai munka?
A weboldal fejlesztés informatikai munka, mondják az informatikusok.
- Ön szerint is az?
A web rohamléptekkel fejlődik. Nincs szükség a weboldalak elkészítéséhez ma már programozói tudásra sem. A Wordpress, a Drupal vagy a Joomla ingyenes tartalomszerkesztő rendszerekkel könnyen össze tudunk állítani egy honlapot szakmai ismeretek nélkül is. Egy bemutatkozó oldalnál ez tökéletesen elegendő is. Józan paraszti ésszel elkészíthetjük ezt. Egy cégnek, amelynek komoly versenytársai vannak a weben, viszont már kevés ez.
A céges weboldal fejlesztése már nem ennyire egyszerű. A bemutatkozó oldal már kevés az árbevétel növeléséhez. A józan paraszti észnél többre van szükségünk a vállalati céljaink eléréséhez.
Webfejlesztés lépései
A fejlesztés első lépése mindig az igényének a felmérése. Ezt követi a weboldal készítés céljának meghatározása és a honlap tervezés.
- Hitelből nem lehet nyakló nélkül költeni. A hitelválság megtanított bennünket pénzünk beosztására és körültekintőbb elköltésére. 2008 óta megváltoztak a vásárlási szokásaink.
- A vevők egyre nehezebben csábulnak el. Kétszer is meggondolják, hogy mire költik a pénzüket. Jobban megnézik, hogy mit vásárolnak, és azt is, hogy kitől. A weblapok érdeklődőket szerző hatékonysága romlik. Csökken a weblapokon eltöltött idő, és nő a visszafordulások aránya. Ezért a honlap készítésekor alaposabb tervezésre van szükség.
- Pontosan tervezzük meg az értékesítés folyamatát! Ezen múlik a weboldal sikere.
- Részletesen gondoljuk végig, hogy milyen lépésekből áll a célcsoportunkba tartozó látogató vásárlói döntésének folyamata.
- Ezután már meg tudjuk tervezni, hogy hogyan fogja a weboldalunk lépésről lépésre segíteni a látogatókat vásárlói döntésük folyamatában.
A honlaptervezés során pontosítjuk a célcsoportot, és meghatározzuk azt az üzenetet, ami versenyképes lehet a weben. Alaposan ismernünk kell a célcsoportunkat, mert egy olyan versenyképes üzleti ajánlatot kell találnunk, ami a belépő oldalakon ráveszi az internetezőt a maradásra. A weblapunkon maradás azonban még kevés a sikerhez. Meggyőző bizonyítékok sorával alátámasztva lehet csak végigvinni a látogatót a weblap értékesítési folyamatán. Ha a honlap design megragadja a tekintetüket, és az ajánlat felkelti az érdeklődésüket, akkor 2-3 percünk van arra, hogy meggyőzzük a látogatót arról, hogy érdemes megvásárolni a termékünket, érdemes megkeresni minket személyesen, telefonon, e-mailben vagy a weboldalon lévő űrlapon keresztül. Fontos kérdés azt is eldönteni, hogy elsősorban hogyan keressenek bennünket.
Jó a terméke és vonzó a szolgáltatása? Szüksége van rá a látogatóknak? Akkor sikeres webes koncepciót dolgozhatunk ki a célcsoportjába tartozók megnyerésére.
A mostani kemény gazdasági helyzetben nem maradhat ki a felmérésből a versenytársak vizsgálata sem. A weben lehet, hogy mások lesznek a versenytársai, mint akikre gondolt. Értékes következtetések levonásához nincs szükség mélyebb elemzésekre sem. Fontos versenytársaink weboldalait röviden megnézve is hasznos információkat szerezhetünk.
A munka a domain regisztráláson és az arculattervezésen át a Google Analytics célérték beállításáig tart. Az eredményesen működő weblap a professzionális honlapkészítés 17 lépéses folyamatában készül el, és a munka eredményéről fehéren-feketén beszél majd a beállított cél értéke az Analyticsben. A beállított cél kívánatos értékét azonban már a honlap eredményes működtetésekor fogjuk elérni.
A fejlesztéskor sok ötlet kerül majd elő. Tudjunk nemet mondani ezekre. Mindegyiket aszerint értékeljük, hogy segíti-e a kitűzött célunk elérését. Ha igen, akkor csináljuk meg, ha viszont nem, akkor szívfájdalom nélkül hagyjuk el. Persze a valóságban nem olyan könnyű lemondani egy-egy dédelgetett ötletünkről, aminek a sikerességéről meg vagyunk győződve. Mégis muszáj.
A honlap fejlesztés sikere persze nemcsak a kiválasztott ötleteken múlik, hanem megvalósításuk színvonalán is. Az ördög mindig a részletekben van. Ez az izgalmas a honlapfejlesztés aprómunkájában. Az a fontos, hogy céljaink elérését segítő megoldásokat hogyan csináljuk meg úgy, hogy valóban hozzák is az érdeklődőket.
- Az ötletek kiválasztása, és a részletek tökéletes kidolgozása a webfejlesztés profizmusa.
Milyen kérdése van a webfejlesztésről?