Tudja, hogy mi a legfontosabb mondanivalója?
- Vagy ezt is, meg még azt is, meg amazt is fontosnak tartja?
- De vajon jól jár-e azzal, ha mindent szeretne elmondani?
A látogató lehet, hogy 3 másik dologgal is foglalkozik, miközben a weboldalát nézi.
- Fontos hívást vár, és egyébként is el van maradva a munkájával. Most is azon jár az esze. A gyerekkel is mindig van valami gond. Nem a mi céges weboldalunk jár az agyában.
Siet is. Érthető, mert drága az ideje.
Ráadásul még önző is. Saját maga jobban érdekli, mint a honlapunk.
- Amikor kattint a weboldalunkra, akkor nem minket akar segíteni a célunk elérésében, hanem a saját problémájára keres megoldást.
- Vagy a számára éppen fontos infót keresi.
- Az a kérdés, hogy könnyen megtalálja az oldalunkon vagy sem?
Ha nem találja meg azt az információt, amit keres, akkor szívfájdalom nélkül elkattint a honlapunkról.
- Azonnal látnia kell, hogy miért éri meg az idejét pazarolni a honlapunkra.
- Azonnal látnia kell, hogy hogyan jár jól a termékünkkel.
Ha 3 dolgot is fontosnak tartunk, akkor a látogató lehet, hogy egyet sem olvas ki belőle. Vagy legfeljebb csak az elsőt.
- Egy mondatban meg tudja fogalmazni szolgáltatásának a legfontosabb előnyét?
- Egy mondatban el tud mondani mindent a termékéről?
- Ha igen, akkor ez legyen szem előtt a weboldalán.
- Ha nem, akkor találja ki. Koncentráljon a lényegre, és zárja ki a felesleges részleteket. Addig tökéletesítse a mondanivalóját, amíg figyelmet felkeltő és meggyőző nem lesz.
Milyen a weboldala eredményessége? Elégedett vele?
- Hány % a lefordulási arány?
- Hány perc a honlapon átlagosan eltöltött idő?
- Az Analytics-ben beállított célérték eléri a megfelelő nagyságot?
A görgetés nélküli képernyő tartalma képes elérni, hogy
- felkeltse a látogató figyelmét annyira, hogy
- továbbgörgesse a képernyőt, vagy
- rákattintson egy menüpontra, és
- akarjon még rászánni 3-4 percet a honlapra?
A legfontosabb látszik a legjobban a honlapján?
Tudtam segíteni weboldala eredményesebb működtetésében?
Érdeklődőket hozó céges weblapot kívánok
Szunai Péter
kattintási tanácsadó