A mai blog bejegyzés ötletét egy megbeszélésünk adta az egyik ügyfelünkkel. Az volt a kérdés, hogy „hogyan tudnám felkelteni a weboldalam látogatóinak az érdeklődését”.
Erre a kérdésre a válasz végtelenül egyszerű, ugyanakkor végtelenül bonyolult is:
- Bárkinek az érdeklődését csakis a saját érdekén keresztül lehet felkelteni. Ez nem a webfejlesztés tapasztalata, hanem sokkal inkább az emberi viselkedés tanulmányozásának eredménye.
Az érdeklődés felkeltéséhez mindenképp valami olyanra van szükség, ami szokatlan, és eltér a más honlapokon megszokottaktól. Beszélhetünk itt a figyelmet felkeltő designról, a látogatók tekintetét megragadó szín és formavilágról, valójában azonban a látogatók érdeklődését valami számukra hasznos, értékes, izgalmas ajánlat kelti fel igazán. Ha pedig ez a hasznos ajánlat olyan, amit a versenytársainktól nem kaphatnak meg – legalábbis úgy, mint tőlünk nem -, akkor sikerült áttörni az érdektelenségük falát.
Nevezhetjük ezt visszautasíthatatlan ajánlatnak, üzenetnek, szlogennek a lényege az, hogy néhány szóban valami olyan dolgot kommunikálunk egyszerűen és könnyen érthetően, ami felkelti az érdeklődést, és legalább 3-4 percig a honlapunk elé szegezi a látogató tekintetét. Ez egy olyan ritka kegyelmi állapot a mai, minden irányból ezer ingerrel bombázó világunkban, amikor csak mi járunk a fejében, és csak ránk figyel.
Egy jó céges szlogen közmondásszerű tömörséggel és egyszerűséggel mondja el azt az általunk nyújtott legfőbb előnyt, amit csak tőlünk lehet megkapni.
A jó szlogen azonosít és megkülönböztet
- A jó szlogen azonosítja a tevékenységünket. Elmondja, hogy kik vagyunk, mit csinálunk, mivel foglalkozunk, és hogy milyen terméket vagy szolgáltatást nyújtunk ügyfeleinknek. Elmondja, hogy mit lehet tőlünk várni, miben számíthatnak ránk.
- Ha igazán jó, akkor még a célcsoportunkról is képes beszélni, és elmondja azt is, hogy kiknek is értékesítjük a termékeinket, és nyújtjuk a szolgáltatásainkat. A jó szlogen ugyanis megkülönböztet bennünket versenytársainktól is, és ezzel már a célcsoportunk megszólítására is képes.
A közmondásokban több emberöltő leszűrt tapasztalata jelenik meg egy rövid és tömör mondatban. Ugyanilyen embert próbáló feladat egy cég szolgáltatásait elmondani néhány pofonegyszerű, de mindent világosan kifejező szóban. Az a nehézsége ennek az egyszerűségnek, hogy ez nem a fontos és lényeges dolgoknak a figyelmen kívül hagyását, hanem éppen minden számbavétele után a leglényegesebb dologra való fókuszálást jelenti. Nem a lustaságot jelenti, hanem éppenhogy a minden részletre kiterjedő elemzés után a lényegi tömörségre való törekvést.
- Az egyszerűség nem egyszerűsítést, hanem a dolgok lényegi magvának a megragadását jelenti a céges szlogenben.
Kicsit olyan ez, mint egy könyv címének a megfogalmazása.
- Meg kell írnunk ahhoz a könyvet az elejétől a végéig, meg kell élnünk az alkotás gyötrelmének és örömének minden egyes percét, hogy a legtalálóbb címet tudjuk adni a történetnek.
Pl. a mi szlogenünk az, hogy „Vevőket hozunk kattintásra!”
- Ez mindössze 3 szó, de 3 év tudatos gondolkodás után jöttünk rá erre.
- Régen rossz, ha egy szlogent meg kell magyarázni, mégis annyit tennék hozzá, hogy ennek az üzenetnek a lényege a megbízhatóság. Mi nem honlapokat készítünk, hanem addig dolgozunk, amíg vevőket hozunk kattintásra.
Tudtam segíteni a látogatók figyelmének a felkeltésében?
Alakul már valami a fejében céges szlogenjéről?
További eredményes munkát, és vevőket hozó honlapot kívánok
Szunai Péter
kattintási tanácsadó