Honlapunkon a belépő oldal lesz a velünk való találkozás helye. Először itt kap információt rólunk a látogató.
- Ha kedvező az első benyomása, akkor további információt szeretne rólunk, és marad a weblapunkon.
- Ha nem, akkor már kattint is tovább, és meg sem jegyzi a honlapunkat.
A látogató nem biztos, hogy a nyitóoldalra érkezik, amikor a honlapunkra kattint. Ha a weboldalunk különböző oldalai kedvező helyen találhatók meg a Googleben az egyes fontos kulcsszavainkra, akkor ezekre az oldalakra fog kattintani, és ezek jelennek meg előtte.
A weboldalunkra kattintó látogató az első néhány másodpercben eldönti, hogy marad, vagy keres egy másik honlapot. Mi alapján dönt?
- Ha a weboldal szín és formavilága vonzó, akkor máris kellemes a benyomása a honlapunkról.
- Ha a fejlécben megtalálja azt a gondolatot, ami felkelti az érdeklődését, akkor máris kíváncsi lesz a honlap többi részére.
- Ha egy animáció vagy egy kép magára vonzza a tekintetét, és valamilyen előnyt ígér a látogatónak, akkor rákattint a képre.
- Ha a menüpontok között megtalálja azt, amit éppen keres, akkor nagy valószínűséggel rá fog kattintani.
- Ha a görgetés nélküli képernyő tartalmában a szeme elé kerül az, amit keres, vagy az oldalt gyorsan átfutva valamelyik alcímen megakad a tekintete, akkor kíváncsi lesz, és elkezdi olvasni a tartalmat.
- Ha a weboldal áttekinthető, és könnyen tájékozódik rajta, könnyen tovább tud lépni a fontos információra, akkor várhatóan hosszabb ideig marad a honlapon. Ezzel jó esélyünk van rá, hogy jobban megismer bennünket, és olyan vonzó lesz az ajánlatunk, amiért érdemes megkeresnie bennünket.
- Vagy ha a megkeresés éppen ebben a pillanatban még nem időszerű, akkor pedig megjegyzi a weboldalunk elérhetőségét, talán még a kedvencei közé is elmenti.
A legfontosabb, hogy a weblapunk legyen annyira egyedi és vonzó a látogatónak, hogy nyomot hagyjon benne, és emlékezzen rá később is.
Weboldalának legfontosabb belépő oldalai mennyire keltik fel a látogatók érdeklődését?
Szunai Péter
kattintási tanácsadó