3 dolog, ami fontos a weblap tartalmánál

A látogató figyelmének a felkeltése után meg is kell őt győznünk, és el kell nyernünk a bizalmát. Ehhez célszerű elkerülnünk három bosszantó hibát a weblap tartalom elkészítésekor.

Mindenkihez vagy csak egyhez?

Mit gondol? A weboldal mindenkihez szól, vagy pedig mindig éppen ahhoz az egy látogatóhoz, aki éppen böngészi az oldalt?

  • Természetesen mindig annak szól, aki éppen nézi az oldalt. Mégis sok honlap mindenkihez próbál. Ezzel csak az a gond, hogy így nem szól senkihez, leginkább ahhoz az egy emberhez, aki éppen nézi a honlapunkat. Az olvasó nem érzi azt, hogy neki szól a tartalom, és neki mindenképp el kell olvasni.
  • Kerüljük el ezt a hibát, és egyes szám vagy többes szám első személyben mindig a weboldalunkat böngészőhöz szóljunk.

Termék tulajdonságok vagy hasznok és előnyök?

Sok weboldalon még mindig a termékek tulajdonságaival és jellemzőivel traktálják a látogatót.

  • Az érdeklődő vásárlónak viszont a termékek hasznára és előnyeire van szüksége. Az előnyöket és hasznokat emeljük ki, mert ezekkel tudjuk felkelteni a célcsoportunkba tartozó látogatók érdeklődését.
  • A termék haszon adja el a terméket. Nincs ez máshogy a weboldalon sem.

Egyszerű vagy bonyolult?

A weboldal készítésekor a legtöbbször igyekszünk „szépen” fogalmazni. Ennek eredménye, hogy sótlan és unalmas lesz a mondanivalónk.

  • Vigyünk bele egy kis „életet” és nagyobb esélyünk lesz rá, hogy a szkennelve” olvasó látogató ottragad az oldalon.
  • Az oldalunkat csak felszínesen átfutó internetezőnek valami megszokottól eltérővel fel kell keltenünk a figyelmét. Ez bonyolult és választékos körmondatokkal nem fog sikerülni. Ha valamit meg tudunk fogalmazni egyszerűen, akkor a világért se bonyolítsuk túl. Ahol lehet, használjunk egyszerű mondatokat az összetett helyett. A látogatónak könnyebb megérteni. Jobban járunk mi is, mert nagyobb az esélyünk rá, hogy a látogató fel is fogja azt, amit olvas.

Weboldala melyik hibáját fogja kijavítani?

További eredményes munkát, és érdeklődő látogatókat hozó weblap tartalmat kívánok

Szunai Péter
kattintási tanácsadó

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..