3 dolog, ami fontos a weblap tartalmánál

A látogató figyelmének a felkeltése után meg is kell őt győznünk, és el kell nyernünk a bizalmát. Ehhez célszerű elkerülnünk három bosszantó hibát a weblap tartalom elkészítésekor.

Mindenkihez vagy csak egyhez?

Mit gondol? A weboldal mindenkihez szól, vagy pedig mindig éppen ahhoz az egy látogatóhoz, aki éppen böngészi az oldalt?

  • Természetesen mindig annak szól, aki éppen nézi az oldalt. Mégis sok honlap mindenkihez próbál. Ezzel csak az a gond, hogy így nem szól senkihez, leginkább ahhoz az egy emberhez, aki éppen nézi a honlapunkat. Az olvasó nem érzi azt, hogy neki szól a tartalom, és neki mindenképp el kell olvasni.
  • Kerüljük el ezt a hibát, és egyes szám vagy többes szám első személyben mindig a weboldalunkat böngészőhöz szóljunk.

Termék tulajdonságok vagy hasznok és előnyök?

Sok weboldalon még mindig a termékek tulajdonságaival és jellemzőivel traktálják a látogatót.

  • Az érdeklődő vásárlónak viszont a termékek hasznára és előnyeire van szüksége. Az előnyöket és hasznokat emeljük ki, mert ezekkel tudjuk felkelteni a célcsoportunkba tartozó látogatók érdeklődését.
  • A termék haszon adja el a terméket. Nincs ez máshogy a weboldalon sem.

Egyszerű vagy bonyolult?

A weboldal készítésekor a legtöbbször igyekszünk „szépen” fogalmazni. Ennek eredménye, hogy sótlan és unalmas lesz a mondanivalónk.

  • Vigyünk bele egy kis „életet” és nagyobb esélyünk lesz rá, hogy a szkennelve” olvasó látogató ottragad az oldalon.
  • Az oldalunkat csak felszínesen átfutó internetezőnek valami megszokottól eltérővel fel kell keltenünk a figyelmét. Ez bonyolult és választékos körmondatokkal nem fog sikerülni. Ha valamit meg tudunk fogalmazni egyszerűen, akkor a világért se bonyolítsuk túl. Ahol lehet, használjunk egyszerű mondatokat az összetett helyett. A látogatónak könnyebb megérteni. Jobban járunk mi is, mert nagyobb az esélyünk rá, hogy a látogató fel is fogja azt, amit olvas.

Weboldala melyik hibáját fogja kijavítani?

További eredményes munkát, és érdeklődő látogatókat hozó weblap tartalmat kívánok

Szunai Péter
kattintási tanácsadó

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .