Honlapja olyan, mint a cigarettafüst a látogatók felének?

Kellemetlen, hamar elszáll, és semmi nyomot sem hagy a fejükben. Pedig lehet, hogy a weboldala még ekkor is eredményesen működik. Hogy is van ez most akkor? Miről van itt szó?

Ha átlagos weblapja van, akkor látogatóinak a fele csak éppen rákukkant az oldalra, és mert nem talált magának semmi érdekeset, ezért már kattint is egy másik website-ra, és nagy valószínűséggel ott is eljátssza ugyanezt.

Látogatóként a weben türelmetlenek vagyunk. Rossz belegondolni, hogy néhány másodperc alatt eldönti az oldalunkról, hogy nem ez az, amire neki szüksége van. Ha nem kerül a szeme elé, amit keres, akkor honlapunk is erre a sorsra jut.

  • Mindegy, hogy mennyi időt töltöttünk el a weblap elkészítésével. A látogatótól csak néhány másodpercet kapunk. Ha nem keltjük fel a figyelmét, akkor utána a figyelme már másé.
  • Hiábavaló volt minden, amit az odacsalogatásáért tettünk. Meg se nézte a termékeinket, pedig a termékleírásokkal is mennyit dolgoztunk ám. Várhatjuk, hogy felhívjanak bennünket, és rendeljenek.
  • A látogató visszafordul az oldalunkról. Néhány másodperc múlva már nem is emlékszik arra, hogy melyik weboldalon járt.

Ha a weboldalán a visszafordulási arány 50% (ami önmagában azért nem is olyan rossz), akkor minden második látogató csak azon az oldalon töltött el egy kis időt, amin belépett a honlapjára. Egyetlen másik oldalra sem kattintott át.

Ha magas a visszafordulási arány, akkor ez nagy problémát okoz:

  • Egyrészt hiába dolgoztunk a látogató honlapunkra csábításán, mert ő néhány másodperc után már el is hagyta a weblapunkat anélkül, hogy bármilyen eredményt hozott volna nekünk a látogatása. Megjegyezni se fog bennünket.
  • Másrészt a Google is hátrébb teszi a weboldalunkat a találati listájában a magas visszafordulási arány miatt. A Google ugyanis méri, hogy miután tőle a látogatók weboldalunkra kattintottak, elhagyják-e rövid időn belül az oldalunkat (ha van az oldalunkon Google Analytics), és visszatérnek-e rövid időn belül hozzá, folytatni a keresést. Ha igen, akkor a weblapunk kap egy fekete pontot a Googletől.

Sokkal könnyebb és olcsóbb is csökkenteni a visszafordulási arányt, mint új látogatókat szerezni a honlapunkra.

Hogyan csökkentheti a visszafordulási arányt?

  1. A sok szöveget tartalmazó oldalakon tagolja a tartalmat. Használjon alcímeket, emelje ki a lényeget. Tegyen be néhány linket a szövegbe. Ez a látogatót egy másik oldalára vezeti.
  2. Legyen könnyen megtalálható és egyszerű a navigáció. Ha a látogató nem találja meg azonnal, hogy hogyan tud átlépni a következő keresett oldalra, akkor általában nem keresgél, hanem hajlamos azonnal bezárni az oldalt.
  3. Válassza ki fő érkező oldalait, és ha magas a visszafordulási arányuk, akkor ezeket az oldalakat gondolja át újra. Határozza meg ezen oldalak célját, szerkessze át, szedje le a felesleges elemeket. Így csökkentheti a visszafordulást.
  4. Tegyen fel képet képaláírással a fontos érkező oldalakra vagy videót. A képeket és a videót megnézik, és jelentősen csökkenti a visszafordulásokat.
  5. A termékleírások ne a terméktulajdonságokról, hanem a termékelőnyökről és hasznokról szóljanak. A weboldal tartalma ne a cégről és as termékekről szóljanak, hanem az ügyfél problémájáról és az arra nyújtott megoldásunkról. Ezt fogják elolvasni.
  6. Ne feltételezésekre támaszkodjon, hanem teszteljen. A legfontosabb belépő oldalakat tesztelje a párhuzamos tesztelés módszerével. Ilyenkor az egyik látogató az adott oldal “a” verzióját látja, a másik pedig a “b” verziót. A két változat között különbség lehet a címsorban, szövegben, grafikai elrendezésben stb. Teszteléssel lemérheti, hogy melyik változat eredményez alacsonyabb visszafordulást. Arra figyeljen, hogy egyszerre mindig csak egyetlen dolgot teszteljen, mert ekkor tudja mérni, hogy az eltérés minek a hatására következett be. A tesztelésre sok ingyenes eszközt tud használni. Az egyik ilyen a Google Analytics kísérletezés eszköze.

Melyik ötlettel tudtam segíteni weblapja visszafordulási arányának a csökkentésében?

Szunai Péter
kattintási tanácsadó

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..