Nehezebb eladni Önnek is?

Ha kereskedő és weboldal tulajdonos, akkor ezt érzi a saját bőrén. Ha pedig vásárol, akkor folyamatosan gyakorolja vásárlói készségeit, és fejleszti a tudását. Honlap tulajdonosként ebből az fáj a legjobban, hogy oldalának eredményessége is jelentősen visszaesett.

A szükség nagy tanítómester, és most sokunkat tanít. A korábbi évek laza gyeplőre eresztett költekezésének árát most fizettetik meg velünk. Ha a hiteleket fizetni akarjuk, akkor kevesebb marad vásárlásra. Kényszerűségből óvatosabban vásárolunk, és többször is meggondoljuk, hogy hol, mit és főleg mennyiért veszünk meg.

  • Ha egy ismeretlenségbe burkolózó weboldal tulajdonos a kilétének felfedése nélkül kínál valamit, akkor a legtöbben már nem is vesszük komolyan az ajánlatát. Túl sokan ejtettek már át bennünket. Nincs kedvünk újabb tanulópénzt fizetni.
  • Weboldalán milyen bizalmat erősítő megoldások találhatók?

Nemcsak kevesebbet és meggondoltabban vásárolunk, hanem válogatósabbak is lettünk. Megtanultunk alkudozni is.

Ma már alig van olyan vevő, aki ne lenne érzékeny az árra. Ha nincs akció, akkor is sokan rákérdeznek, hogy „mennyit enged a feléből”. Sokan még az akciós árból is próbálnak alkudni. Tisztában vannak vele, hogy a másik és a harmadik üzletben is tárt karokkal várják őket.

  • Weboldalán vannak akciós termékek?
  • Vagy inkább kiegészítő termékek felajánlásával és hozzáadott szolgáltatásokkal versenyez a vevők vásárlásáért?

Ha kedvezőnek tűnő ajánlatot kapnak, akkor is sokan kifordulnak az üzletből „még meggondolom” vagy „körülnézek még máshol” zárszóval. Tapasztalták már, hogy vannak olyan kereskedők, akik akár beszerzési áron is hajlandók megszabadulni a raktárukban lévő terméktől.

  • Weboldalán mit tesz azért, hogy minél tovább az oldalon tartsa a látogatókat, és csökkentse a lefordulási arányt?

Ha a kereskedő semmit sem tesz hozzá termék értékéhez, akkor nagy bajban van. Ilyenkor még nagyobb a vevő késztetése arra, hogy közvetlenül a gyártóhoz forduljon. A kereslet visszaesése miatt a gyártók is nehéz helyzetben vannak, és sokszor kiszolgálják a vevőt.

  • Weblapján milyen hozzáadott értéket nyújt?
  • Mit tesz azért, hogy ne kerüljék ki a vásárláskor, és emlékezzenek a honlapjára akár egy hónap múlva is?
  • Mit tesz azért, hogy elmentsék honlapját a kedvencek közé?

A vevő is emberből van, és egyre többet akar. Akármilyen kényszerhelyzetben van, vágyik a jó minőségre, és a lelke mélyén a Mercedesre vágyik, de Trabant áron.

  • Honlapján hogyan növeli meg termékeinek hasznosságát a látogatók szemében?

Milyen ötletet kapott weboldalának a fejlesztéséhez?

Szunai Péter
kattintási tanácsadó

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..