A látogató mindössze 2 dolgot akar a weboldalán

A látogató, amikor a honlapjára kattint, akkor valamilyen számára fontos információt szeretne kapni. Két dolgot szeretne a weboldalán:

  • Hozzájutni ehhez a számára fontos információhoz.
  • Mindezt minél gyorsabban és minél könnyebben szeretné.

Az információhoz vezető leggyorsabb és legkönnyebb út a weblapja?

Amikor keresés közben egy ismeretlen weboldalra tévedünk, akkor két érzés viaskodik bennünk:

  • Szeretnénk megismerni ezt az új oldalt, mert még nem tudunk róla semmit. Annál jobban szeretnénk megismerni, minél inkább felkelti az érdeklődésünket.
  • Az időnk azonban véges, ezért nagyon hamar el akarjuk dönteni, hogy maradunk az oldalon, mert érdemes számunkra, vagy kattintsunk azonnal tovább.

A bőség zavarával küszködve az időhiányban szenvedő látogatók többsége ezért 10-15 másodperc felméri egy ismeretlen weboldalnál, hogy vajon mit találhat rajta, és azt is, hogy érdemes-e maradni az oldalon.

Cégének a weboldala 10-15 másodperc alatt elmondja a gyakorlatlan internetezőnek is, hogy mit találhat rajta, és azt is, hogy miért érdemes maradni az oldalon 3-4 percig?

  • Felkelti a figyelmet bármelyik belépő oldalon?
  • A legfontosabb látszódik a legszembetűnőbben a honlapon?
  • A menüpontok fontossági sorrendben vannak a weblapon, és az egymással logikai kapcsolatban lévők egymás mellett helyezkednek el?
  • A görgetés nélküli képernyőn minden figyelemre számot tartó információ megtalálható?
  • A képernyő bal felső részén szerepelnek a figyelem felkeltésére, a jobb alsó részén pedig a bizalom elnyerésére alkalmas tartalmak?

Ha terjedelmes a weblap, akkor van kereső?
Weblaptérkép segíti a látogatót?
Használ belső linkeket a további informálódásra?

Honlapja a felhasználóbarát weboldal milyen jellemzőit tartalmazza?
Milyen megoldásokkal segíti a kényelmes böngészést az oldalon?
Milyen megoldásokat használ a látogatók figyelmének a felkeltésére?

Felhasználóbarát megoldásokat, eredményes munkát, és vevőket hozó honlapot kívánok

Szunai Péter
kattintási tanácsadó

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..