A látogató, amikor a honlapjára kattint, akkor valamilyen számára fontos információt szeretne kapni. Két dolgot szeretne a weboldalán:
- Hozzájutni ehhez a számára fontos információhoz.
- Mindezt minél gyorsabban és minél könnyebben szeretné.
Az információhoz vezető leggyorsabb és legkönnyebb út a weblapja?
Amikor keresés közben egy ismeretlen weboldalra tévedünk, akkor két érzés viaskodik bennünk:
- Szeretnénk megismerni ezt az új oldalt, mert még nem tudunk róla semmit. Annál jobban szeretnénk megismerni, minél inkább felkelti az érdeklődésünket.
- Az időnk azonban véges, ezért nagyon hamar el akarjuk dönteni, hogy maradunk az oldalon, mert érdemes számunkra, vagy kattintsunk azonnal tovább.
A bőség zavarával küszködve az időhiányban szenvedő látogatók többsége ezért 10-15 másodperc felméri egy ismeretlen weboldalnál, hogy vajon mit találhat rajta, és azt is, hogy érdemes-e maradni az oldalon.
Cégének a weboldala 10-15 másodperc alatt elmondja a gyakorlatlan internetezőnek is, hogy mit találhat rajta, és azt is, hogy miért érdemes maradni az oldalon 3-4 percig?
- Felkelti a figyelmet bármelyik belépő oldalon?
- A legfontosabb látszódik a legszembetűnőbben a honlapon?
- A menüpontok fontossági sorrendben vannak a weblapon, és az egymással logikai kapcsolatban lévők egymás mellett helyezkednek el?
- A görgetés nélküli képernyőn minden figyelemre számot tartó információ megtalálható?
- A képernyő bal felső részén szerepelnek a figyelem felkeltésére, a jobb alsó részén pedig a bizalom elnyerésére alkalmas tartalmak?
Ha terjedelmes a weblap, akkor van kereső?
Weblaptérkép segíti a látogatót?
Használ belső linkeket a további informálódásra?
Honlapja a felhasználóbarát weboldal milyen jellemzőit tartalmazza?
Milyen megoldásokkal segíti a kényelmes böngészést az oldalon?
Milyen megoldásokat használ a látogatók figyelmének a felkeltésére?
Felhasználóbarát megoldásokat, eredményes munkát, és vevőket hozó honlapot kívánok
Szunai Péter
kattintási tanácsadó