Honlapon marad a látogató, vagy továbbkattint?

Amikor a honlapra kattint az internetező, akkor néhány másodperc (kutatások szerint 3-8 másodperc) alatt eldönti, hogy marad, vagy máris kattint egy másik honlapra.

  • Vagyis 3-8 másodpercünk van rá, hogy meggyőzzük arról, hogy érdemes a honlapunkon maradni, és eltölteni 3-4 percet az idejéből.

Az első, amit meglát a weboldal designja, szín és formavilága. Ha ez vonzó a látogatónak, akkor

  • tekintete a honlap fő képére siklik,
  • keresi a várt hívószavakat az oldalunkon, és
  • egy ígéretet, üzenetet vár érdeklődésének a felkeltéséhez.

A weboldal vonzó szín és formavilága azért fontos, hogy kedvező első benyomásával maradjon az oldalon. A főkép megerősítheti benne az elhatározást az oldalon maradásra, és fokozza az érdeklődését. Az azonnal a szeme elé kerülő hívószavak már konkrét információt jelentenek, egy figyelmet felkeltő, előnyös üzenet pedig a végső elhatározást jelentheti a belépő oldalon és a menüpontokban található információ alaposabb megnézéséhez.

  • Ha a látogató könnyen és gyorsan megtalálja a számára fontos információt a weboldalunkon, akkor már nem lesz elégedetlen.
  • Ha ez az információtartalom hasznos és előnyös számára, akkor már van esélyünk arra is, hogy elégedett lesz.
  • Ha meggyőző érveink vannak vonzó ajánlatunk alátámasztására, akkor jó esélyünk van rá, hogy megkeres bennünket valamelyik elérhetőségünkön.
  • De csak akkor, ha ezt könnyen megteheti a számára legkényelmesebb csatornán.

Cégének a weboldala ilyen?

Szunai Péter
kattintási tanácsadó

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .