Ajándékon töri a fejét?

Ha a weboldalukkal foglalkozó munkatársát szeretné megajándékozni karácsonyra, és éppen az ajándékon töri a fejét, akkor ne törje tovább.

Weblapjuk eredményesebb használhatóságával kapcsolatban két könyvet is nagy haszonnal forgathat majd.

Steve Krug a Ne törd a fejem! című könyvének a megírásával tört ki az ismeretlenségből. Pedig már a könyv megírása előtt is olyan cégeknek adott tanácsokat weboldaluk fejlesztésében, mint az Apple, az AOL vagy a BarnesandNoble.com.

  • Az Önök honlapjának a fejlesztéséhez is tudna egy-két használhatósági tanácsot adni?

Krug szerint minden honlap célja az, hogy a látogatók minden fontos információt elolvasva, minimális erőfeszítéssel jussanak végig az oldalon. A látogatók egy része azonban már a belépő oldalt sem nézi végig, másik részük pedig az első nehézségnél már el is kattint az honlapról.

  • Mennyivel eredményesebb lenne a weboldalunk, ha akadálymentesen használható lenne.
  • Ha a webdesign megkönnyítené, és elősegítené a tartalom megértését.
  • Ha minden információ, akkor és ott jelenne meg, amikor a látogatónak arra szüksége van.
  • Ha odafigyelnénk a használhatóság és a webergonómia szempontjaira.

Használni tudnák ezeket az ötleteket a weboldaluk fejlesztésénél is?

Leiszter Attila szerkesztésében jelent a Webergonómia Jakob Nielsen írásainak a felhasználásával. Jakob Nielsen nevezetes alakja a webes világnak. Ő a „weblap használhatósági guru”. A web ergonómiájában, a weblapok használhatóságában valószínűleg nincs nála nagyobb tapasztalata senkinek a világon.

  • Tudnának hasznosítani néhányat ennek az embernek a tapasztalataiból?

Weboldaluk egyszerű és könnyen áttekinthető? A legfontosabb látszódik a legjobban az oldalon?

  • Ha nem, akkor ez a könyv nagy segítség lesz.

A Webergonómia a Typotex Kiadótól az elmúlt két évtized jó és rossz webes használhatósági tapasztalatait gyűjti össze, a már korábban megjelent Webdesign című kötet alapján. Megtalálhatók benne már Jacob Nielsen legújabb webes tapasztalatai is.

A könyv érdekessége, hogy Jacob Nielsen gondolatait két fiatal „webergomán″ szakértő, Bőviz László és Rung András megjegyzései pontosítják.

Forgassák nagy haszonnal, bármelyiket is kapja meg a munkatársa ajándékba.

Könnyedén használható céges honlapot kívánok.
Szunai Péter
kattintási tanácsadó

Év Honlapja 2012

Az Év Honlapja 2012 nyerteseit november 26-án hirdették ki. A gálavacsorás díjátadón 360 pályázó várta izgatottan a szakmai zsűri döntéseit. Ennyi nevezés még sohasem érkezett a versenyre.

  • Követte a pályázatot?
  • Cége is a résztvevők között volt?

Idén a tavalyihoz képest több kategóriában lehetett nevezni. Volt olyan kategória is, ahol nem hirdettek győztest. Voltak olyan kiemelkedő pályázatok, amelyek már ránézésre is nyertesnek látszottak, a legtöbb kategóriában azonban nem volt könnyű kiválasztani a nyertest.

Ismeri az Év Honlapja kategóriák nyertes weboldalait?

Cége weboldalával gondolkodott a nevezésen?

  • Mit gondol? Ha benevezett volna a versenyre, akkor sikerrel indult volna az Év kreatív megoldása kategóriában?
  • Vagy inkább a Szolgáltatás, az Ipari web vagy a Kereskedelem kategóriában indult volna el?
  • Talán cégének a Túrizmus vagy a Vendéglátás kategória lett volna testhezállóbb?
  • A Márkasite kategóriában milyen esélyei lettek volna?
  • Az E-kereskedelem kategória az idén még nem volt aktuális?

Tervezi, hogy jövőre benevez az Év Honlapja 2013-ra?

A pályázat alapítója, Varga István az eredményhirdetésen elmondott ünnepi köszöntőjében azt mondta, hogy a vállalkozásoknak drasztikus szemléletváltásra van szükségük a fogyasztók megnyeréséhez. Azok a vállalkozások lehetnek sikeresek, amelyek képesek lesznek elérni a vevőiket, és eredményesen tudnak velük kommunikálni. A kommunikációhoz rengeteg új marketingeszköz van, de egyáltalán nem mindegy, hogy melyiket választják majd.

Milyen fejlesztésen gondolkodik azért, hogy cégének jó esélyei legyenek vevői elérésében és meggyőzésében?

Látogatott és érdeklődőket hozó céges honlapot kívánok.

Szunai Péter
kattintási tanácsadó

Weboldala látogatott?

Az internetezők 97%-a a Googleben keres, ha valamilyen információra van szüksége.

  • Nagyobb értékű vásárlás előtt az internetezők jelentős része tájékozódik a weben.
  • Lehet, hogy nem vásárol online, de megnézi, hogy melyik üzletbe vagy üzletekbe érdemes elmennie.
  • Ezzel is időt spórol magának.

Honlapja hányadik helyen található meg a legfontosabb kulcsszavakra?

Az internet ma már megszokott kommunikációs csatornánk. A vállalkozások tudják ezt, és van céges weboldaluk.

  • Ma már azonban kevés csak jelen lenni, mert már sokan jelen vannak.
  • Nem ritka ma már a milliós találati lista sem egy-egy nagyobb keresettséggel rendelkező kulcsszóra.

Miért keltené fel a sokadik ugyanolyan weboldal a látogató figyelmét?
Miért ne forduljon vissza azonnal, ha ezen a weboldalon is ugyanazt látja, mint a többin?
Miért hívja fel a cégét, vagy miért menjen el az üzletébe, ha ott is ugyanazt találja, mint a hozzá legközelebb lévőben?

A honlap láthatóságáért és magas látogatottságáért ki kell tűnni a weboldalak között. Különbözni kell, másnak kell lenni, mint a többiek. Ez azonban nem is olyan könnyű.

  • Hogyan különbözzek, amikor én is ugyanazt gyártom, mint a többiek?
  • Mivel tűnjek ki a hozzám hasonlók közül?

Ha Ön is ugyanazt nyújtja, és ugyanazt mondja, akkor mennyi az esélye, hogy az egymillió honlap közül éppen a cégétől fognak vásárolni?

  • Ha ugyanaz a terméke, akkor különbözzön pl. a szolgáltatása! Legyen jobb! Legyen más!
  • Szólítsa meg honlapja látogatóit egy versenytársaitól nem hallható ígérettel!

Még akkor sem ért célba, ha weboldalán egyedi üzenettel tudja megszólítani a látogatóit, mert a látogatottsághoz még a Google találati listáinak is az elejére kell kerülnie. Vagy más módon biztosítani weblapja magas és egyre növekvő látogatottságát.

  • Pontosan tudja, hogy hány keresés van havonta az Ön számára legfontosabb kulcsszavakra a Googleben?
  • Azt is tudja, hogy milyen erős a verseny ezekre a kulcsszavakra?
  • És azt is, hogy mit kell tennie azért, hogy a Google találati listájának az elejére kerüljön?

Tudtam segíteni néhány gondolattal weboldala látogatottságának a növelésében?

  • Kérdezzen, ha kérdése van.

Látogatott céges weboldalt kívánok.
Szunai Péter
kattintási tanácsadó

Hogyan hat a válság cége honlapjára?

Weboldalán csökken az átlagosan eltöltött idő?
Jelentősen nőtt a visszafordulások aránya?
Drasztikusan visszaesett a konverzió?
A látogatások száma is visszaesett? Nemcsak az üzletből maradnak el a látogatók, hanem a weboldaláról is?

Ha ezeket tapasztalja, akkor nincs könnyű helyzetben. A gazdasági válság hatása így csapódik le a weboldalán.

Mi történik a gazdaságban?

  • A hitelcsapokat elzárták, és a fogyasztók meglévő hiteleik törlesztő részleteinek súlya alatt nyögnek.
  • Sokan a munkájukat is elveszítették.
  • Akik dolgoznak, azoknak sem nő a jövedelmük. Keményebben kell dolgozniuk azért a havi fizetésért, amelyik éppen elég a számláik fizetésére.
  • Akiknek pedig van szabadon elkölthető jövedelmük, azok is rájöttek arra, hogy érdemes takarékoskodni. Félretesznek az esetlegesen bekövetkező szűkösebb jövőre.

Ma már sokkal jobban megnézzük, hogy mire költjük a pénzünket. Kétszer is meggondoljuk, hogy vásároljunk-e egyáltalán. Ha nincs feltétlen szükségünk valamire, akkor sokszor döntünk úgy, hogy nem vásárolunk. Ilyen néhány évvel ezelőtt még sokkal ritkábban fordult elő. Ma már megfontoljuk, hogy mit vásárolunk, és azt is, hogy mennyiért vásárolunk. Emiatt a céges honlapok eredményessége is visszaesett.

Mit tehet, ha honlapja nem működik eredményesen?

  • Mindenképp célszerű megnézni vállalkozása üzleti modelljét. Szüksége van a vevőknek a termékére? Csak Öntől lehet megvásárolni ezeket a termékeket vagy másoktól is? Versenyképes az, ahogy csinálja? Többet, jobbat tud nyújtani versenytársainál? Ha nem, akkor a szűkülő gazdaságban könnyen megrendelők és vásárlók nélkül maradhat a cége. Ilyenkor érdemes újragondolni vállalkozása üzleti modelljét, és versenyképessé tenni azt.
  • Ha úgy ítéli meg, hogy versenyképes az üzleti modellje, akkor a biztosan pontosan ismeri a célcsoportját. Egy előnyt kínáló ajánlata is biztosan van számukra. Ajánlatát pedig meggyőző bizonyítékok sorával tudja alátámasztani. Hisz ezért versenyképes az, amit csinál. Ekkor érdemes megvizsgálni a webes koncepcióját. Hatásosan jelenik meg mindez a weboldalán? Felkelti a látogatók figyelmét? Az érdeklődőket érvek sorával képes meggyőzni? Könnyen fel tudják venni a kapcsolatot a cégével? Több csatornán is?
  • Ha igen, akkor cége honlapja eredményesen működik, és nincsenek olyan problémái, mint amit a bejegyzés elején felsoroltam.

Ha a weboldal nem eredményes, akkor nemcsak a honlap átalakítására lehet szükség, hanem üzleti modelljének és webes koncepciójának az újragondolására is. Céljai eléréséhez szükséges ez. Ahhoz, hogy a weben sikeresen meg tudja szólítani a célcsoportjába tartozókat.

  • Ilyenkor célszerű részletesen elemezni vállalkozása piaci helyzetét. Érdemes még jobban megismerni a célcsoportjába tartozókat, és termékei minden hasznát és előnyét világosan kell látni. Érdemes arra is időt fordítani, hogy megismerje legfontosabb versenytársait is. Online versenytársai mások lehetnek, mint akikre gondol.
  • Ha részletesen feltárja a piaci helyzetet, megkérdezi a vevőit, és gondolkodik termékei esetleges újabb felhasználási területein, akkor jobb esélye van arra, hogy kidolgozzon egy versenyképesebb üzleti modellt, és egy figyelmet felkeltő és meggyőző üzenettel szólíthatja meg célcsoportja tagjait. Hisz őket és az igényeiket is jobban ismeri már, és a termékeire is más szemmel tekint.

A versenyképes üzleti modell és a webes koncepció kidolgozása után kezdődhet el weboldala megújítása, a honlaptervezés.

  • Ennek során meghatározza a weboldallal kapcsolatos új célokat, a honlap funkcióit, menüpontjait, és a formai megjelenéssel kapcsolatos elvárásait. Ha ezek megvannak, akkor kezdődhet a tartalmak elkészítése, a grafikai tervezés és a programozás.

Az weboldal megújításának alapos előkészítését meg lehet spórolni, csak nem érdemes. Ha sietni akar, és megspórolja a honlaptervezést, akkor biztosan később fog célba érni.

  • Sőt az is előfordulhat, hogy a célba sem ér, mert azt sem tudja, hogy mi a célja, és hol van az a cél.
  • Ezt szeretné?
  • Vagy körültekintően megtervezni azt a weboldalt, amivel jó esélye van elérni kitűzött céljait?

Hogyan teheti versenyképesebbé üzleti modelljét?
Hogyan lehet hatásosabb webes koncepciója?
Hogyan működhet eredményesebben céges weboldala?

Tudtam segíteni néhány gondolattal ebben a bejegyzésben?

Kérdezzen, ha kérdése van honlapja eredményesebb működtetéséről?

További eredményes munkát, és vevőket hozó honlapot kívánok

Szunai Péter
kattintási tanácsadó

Honlapon marad a látogató, vagy továbbkattint?

Amikor a honlapra kattint az internetező, akkor néhány másodperc (kutatások szerint 3-8 másodperc) alatt eldönti, hogy marad, vagy máris kattint egy másik honlapra.

  • Vagyis 3-8 másodpercünk van rá, hogy meggyőzzük arról, hogy érdemes a honlapunkon maradni, és eltölteni 3-4 percet az idejéből.

Az első, amit meglát a weboldal designja, szín és formavilága. Ha ez vonzó a látogatónak, akkor

  • tekintete a honlap fő képére siklik,
  • keresi a várt hívószavakat az oldalunkon, és
  • egy ígéretet, üzenetet vár érdeklődésének a felkeltéséhez.

A weboldal vonzó szín és formavilága azért fontos, hogy kedvező első benyomásával maradjon az oldalon. A főkép megerősítheti benne az elhatározást az oldalon maradásra, és fokozza az érdeklődését. Az azonnal a szeme elé kerülő hívószavak már konkrét információt jelentenek, egy figyelmet felkeltő, előnyös üzenet pedig a végső elhatározást jelentheti a belépő oldalon és a menüpontokban található információ alaposabb megnézéséhez.

  • Ha a látogató könnyen és gyorsan megtalálja a számára fontos információt a weboldalunkon, akkor már nem lesz elégedetlen.
  • Ha ez az információtartalom hasznos és előnyös számára, akkor már van esélyünk arra is, hogy elégedett lesz.
  • Ha meggyőző érveink vannak vonzó ajánlatunk alátámasztására, akkor jó esélyünk van rá, hogy megkeres bennünket valamelyik elérhetőségünkön.
  • De csak akkor, ha ezt könnyen megteheti a számára legkényelmesebb csatornán.

Cégének a weboldala ilyen?

Szunai Péter
kattintási tanácsadó

Honlap optimalizálás

Szeretné, ha cégének a weboldala legfontosabb kulcsszavára a Google első, második vagy a harmadik helyén lenne?

  • Készítsünk a látogatók számára hasznos és értékes weboldalt.

Pl. egy millió találat közül bekerülni az első 10-be nem könnyű. Sokat kell dolgozni a honlap tartalmának a fejlesztésén is, és láthatóságának a biztosításán is. Ez a gondosan elvégzett aprólékos munka időbe és pénzbe kerül, az eredmények pedig csak hónapok múlva jelentkeznek.

  • A honlap javítását, optimalizálását végző türelmes ember, ha sikerdíjért dolgozik. Sokszor 3-4 hónapig, vagy akár fél évig, egy évig is dolgozik ingyen, lelkiismeretesen végezve a munkáját.

Közben azonban a munkájához kéri a szakmai információkat az ügyféltől, és az ügyfélnek is vannak elvégzendő feladatai a weboldal tartalmának fejlesztésekor.

  • Ugye Ön nem az a cégvezető, aki munka nélkül várja az eredményt?

Ha megfelelő szakmai kompetenciával és kellő kitartással végzik a honlap javítását, akkor 3-4 hónap, fél év vagy egy év után már a megtalálható helyen van az oldal a Google rangsorában, és jönnek a megkeresések a weboldalra.

  • Ilyenkor a munkáját sikerdíjért végző optimalizáló szakember nem két fillért kér a munka elvégzéséért.

Az optimalizálás nem varázslat. Nem lehet minden weboldalt a fontos kulcsszavára a Google első helyeire juttatni.

A látogatók és a Google megbecsüléséért sokat kell tenni a weboldalon.

Versenyképes üzleti modell, jó termék, megfelelő szolgáltatás, figyelmet felkeltő és meggyőző weboldal szükséges a munkához. A weboldalon értékes és bőséges tartalomra van szükség, amelyre érdemes újabb és újabb tartalmakat írni.

  • Ez mind kell a siker esélyéhez. Ha csak egy nincs meg legalább a szükséges színvonalon, akkor az összes többi felesleges lehet.

A látogatók számára értékes weboldalt (a Google Analytics fehéren-feketén beszél erről) van értelme a Google első helyeire juttatni.

Sokféleképpen lehet növelni egy céges weboldal látogatottságát, de ezek közül a lehetőségek közül nem maradhat el a Google természetes rangsorából érkező látogatók számának folyamatos növelése sem.

  • A honlap sikeres fejlesztésének, optimalizálásának az a sajátossága, hogy a munka kb. 80%-át lelkiismeretesen el kell végezni ahhoz, hogy rendszeresen kezdjenek jönni az eredmények, és a megkeresések. Addig csak gyér érdeklődés van. Illetve valamilyen más módon (pl. Google Adwords) kell biztosítani a honlap látogatottságát.

Tudtam segíteni néhány gondolattal céges honlapja eredményesebb működtetésében?

Szunai Péter
kattintási tanácsadó

Szlogenje azonosít és megkülönböztet?

A mai blog bejegyzés ötletét egy megbeszélésünk adta az egyik ügyfelünkkel. Az volt a kérdés, hogy „hogyan tudnám felkelteni a weboldalam látogatóinak az érdeklődését”.

Erre a kérdésre a válasz végtelenül egyszerű, ugyanakkor végtelenül bonyolult is:

  • Bárkinek az érdeklődését csakis a saját érdekén keresztül lehet felkelteni. Ez nem a webfejlesztés tapasztalata, hanem sokkal inkább az emberi viselkedés tanulmányozásának eredménye.

Az érdeklődés felkeltéséhez mindenképp valami olyanra van szükség, ami szokatlan, és eltér a más honlapokon megszokottaktól. Beszélhetünk itt a figyelmet felkeltő designról, a látogatók tekintetét megragadó szín és formavilágról, valójában azonban a látogatók érdeklődését valami számukra hasznos, értékes, izgalmas ajánlat kelti fel igazán. Ha pedig ez a hasznos ajánlat olyan, amit a versenytársainktól nem kaphatnak meg – legalábbis úgy, mint tőlünk nem -, akkor sikerült áttörni az érdektelenségük falát.

Nevezhetjük ezt visszautasíthatatlan ajánlatnak, üzenetnek, szlogennek a lényege az, hogy néhány szóban valami olyan dolgot kommunikálunk egyszerűen és könnyen érthetően, ami felkelti az érdeklődést, és legalább 3-4 percig a honlapunk elé szegezi a látogató tekintetét. Ez egy olyan ritka kegyelmi állapot a mai, minden irányból ezer ingerrel bombázó világunkban, amikor csak mi járunk a fejében, és csak ránk figyel.

Egy jó céges szlogen közmondásszerű tömörséggel és egyszerűséggel mondja el azt az általunk nyújtott legfőbb előnyt, amit csak tőlünk lehet megkapni.

A jó szlogen azonosít és megkülönböztet

  • A jó szlogen azonosítja a tevékenységünket. Elmondja, hogy kik vagyunk, mit csinálunk, mivel foglalkozunk, és hogy milyen terméket vagy szolgáltatást nyújtunk ügyfeleinknek. Elmondja, hogy mit lehet tőlünk várni, miben számíthatnak ránk.
  • Ha igazán jó, akkor még a célcsoportunkról is képes beszélni, és elmondja azt is, hogy kiknek is értékesítjük a termékeinket, és nyújtjuk a szolgáltatásainkat. A jó szlogen ugyanis megkülönböztet bennünket versenytársainktól is, és ezzel már a célcsoportunk megszólítására is képes.

A közmondásokban több emberöltő leszűrt tapasztalata jelenik meg egy rövid és tömör mondatban. Ugyanilyen embert próbáló feladat egy cég szolgáltatásait elmondani néhány pofonegyszerű, de mindent világosan kifejező szóban. Az a nehézsége ennek az egyszerűségnek, hogy ez nem a fontos és lényeges dolgoknak a figyelmen kívül hagyását, hanem éppen minden számbavétele után a leglényegesebb dologra való fókuszálást jelenti. Nem a lustaságot jelenti, hanem éppenhogy a minden részletre kiterjedő elemzés után a lényegi tömörségre való törekvést.

  • Az egyszerűség nem egyszerűsítést, hanem a dolgok lényegi magvának a megragadását jelenti a céges szlogenben.

Kicsit olyan ez, mint egy könyv címének a megfogalmazása.

  • Meg kell írnunk ahhoz a könyvet az elejétől a végéig, meg kell élnünk az alkotás gyötrelmének és örömének minden egyes percét, hogy a legtalálóbb címet tudjuk adni a történetnek.

Pl. a mi szlogenünk az, hogy „Vevőket hozunk kattintásra!”

  • Ez mindössze 3 szó, de 3 év tudatos gondolkodás után jöttünk rá erre.
  • Régen rossz, ha egy szlogent meg kell magyarázni, mégis annyit tennék hozzá, hogy ennek az üzenetnek a lényege a megbízhatóság. Mi nem honlapokat készítünk, hanem addig dolgozunk, amíg vevőket hozunk kattintásra.

Tudtam segíteni a látogatók figyelmének a felkeltésében?
Alakul már valami a fejében céges szlogenjéről?

További eredményes munkát, és vevőket hozó honlapot kívánok

Szunai Péter
kattintási tanácsadó

9 kérdés a honlapjáról

Céges honlapja eredményességét szeretné javítani?

Értékelje a működését! Válaszolja meg ezt a kilenc kérdést:

  1. Hogyan biztosítja weboldala folyamatosan növekvő látogatottságát?
  2. Honlapja megtalálható a Google első 10 találata között a fontos kulcsszavaira?
  3. Tudja melyek a legfontosabb kulcsszavai?
  4. 5 másodperc alatt felkelti a látogató figyelmét a belépő oldal?
  5. A célcsoportjába tartozó látogatók tekintetét vonzza a weblap designja?
  6. Azonnal szem előtt van a visszautasíthatatlan ajánlata?
  7. A meggyőzésre is bőséges információ található a termékoldalakon?
  8. Elegendő információ található a cégről a bizalom kialakítására?
  9. A látogató könnyen megtalálja cége elérhetőségeit?

Hogyan tudná a legkönnyebben és a leggyorsabban javítani honlapja működésének eredményességét?

  • Mit javíthatna ki könnyen és gyorsan a weboldalán?
  • Lásson hozzá!
  • Honlapja a holnapja 🙂

További eredményes munkát, és vevőket hozó honlapot kívánok

Szunai Péter
kattintási tanácsadó

Miért sikertelen annyi weblap?

Cégének weboldala sem működik eredményesen?
Nem hoz elég érdeklődőt?

Gondolkodott már arról, hogy mi lehet ennek az oka?

  1. Lehet, hogy nem versenyképes a terméke?
  2. Lehet, hogy nem keresik a termékeit az interneten?
  3. Lehet, hogy nem fogalmazta meg konkrétan weblapja célját, és nem határozta meg a konverziót sem?
  4. Lehet, hogy kevés látogatója van a honlapjának?
  5. Nagyon magas (50% feletti) a visszafordulások aránya?
  6. Rövid a weboldalon átlagosan eltöltött idő?
  7. Nem vonzza a látogatók tekintetét weboldala designja?
  8. Arról van szó, hogy nem fogalmazta meg a látogatóknak szóló ajánlatát?
  9. Lehet, hogy a termékek leírásában nem a vevőknek szóló hasznokat emeli ki?
  10. Vagy inkább arról van szó, hogy nehezen áttekinthető a weblap?
  11. Esetleg arról, hogy nem frissíti rendszeresen a weboldal tartalmát?
  12. Az Ön számára fontos kulcsszavakra megjelenő weboldalak sokkal jobbak, mint cégének a honlapja?

Mi lehet az oka weboldala eredménytelenségének?
Tudtam segíteni a válasz megtalálásában?

További eredményes munkát, és vevőket hozó honlapot kívánok

Szunai Péter
kattintási tanácsadó

Weboldal tervezés első három lépése

Weboldalának a látogatóit nem érdekli. Sem Ön, sem a cége, sem a honlapja. Ez durván hangzik, de ez az igazság.

  • A fülük botját sem mozdítják arra, hogy üdvözli őket a nyitóoldalon.
  • Nem kíváncsiak a cége történetére.
  • Az sem hatja meg őket, hogy sikeres cége már elégedett vevők sokaságát szolgálta ki.
  • Nem érdekli őket még a terméke és a szolgáltatása sem.

A látogatókat csak saját maguk érdeklik. A saját álmaik, céljaik és igényeik. Ha segít nekik a céljaik elérésében, az álmaik megvalósításában és az igényeik kielégítésében, akkor esélye van arra, hogy ott maradnak a weboldalán. Utána pedig felveszik a telefonjukat, írnak egy e-mailt, vagy felkeresik az üzletét.

Vállalkozása céljait nyilván pontosan ismeri. A céljainak eléréséhez azonban honlapja látogatóin keresztül vezet az út. Weboldala látogatóinak érdeklődését nem könnyű felkelteni. A weboldal tervezés során:

  1. Meg kell értenie vevői céljait és igényeit.
  2. Fel kell kelteni az érdeklődésüket, és ki kell találni egy vonzó ajánlatot számukra. Lehetőleg olyat, amit a versenytársaitól nem kaphatnak meg.
  3. Meg kell győzniük őket bizonyítékok sorával.

Ha sikerül levenni a lábukról, akkor érdeklődni fognak, és meg fogják keresni.

  • Ha ismeri vevői céljait,
  • van egy vonzó ajánlata, és
  • ezt meggyőző bizonyítékok sorával tudja alátámasztani, akkor a honlap tervezés sikeres volt. Következhet weboldala részleteinek kidolgozása. Vállalkozása sikeres lehet a weben, és eredményesen működő weboldalt készíthet.

1-2 gondolattal tudtam segíteni a honlaptervezés sikerében?

Sok sikert kívánok az eredményes tervezéshez

Szunai Péter kattintási tanácsadó